Niewielkie szanse na VR-owy port Wiedźmina 3 w niedalekiej przyszłości.

Nie zmienia się podejście polskiego studia CD Projekt Red do wirtualnej rzeczywistości. Twórcy Wiedźmina, choć z zainteresowaniem, to nadal jedynie przyglądają się rozwojowi branży VR/AR.

Jeden z użytkowników oficjalnego forum CD Projekt zwrócił się z zapytaniem o możliwość wydania VR-owej wersji gry Wiedźmin 3:

„Czy spółka zamierza jeszcze w jakiś sposób rozwijać Wiedźmina 3? Np. poprzez wydanie wersji VR? Fallout 4 VR sprzedaje się całkiem przyzwoicie.”

Odpowiadająca w imieniu firmy Karolina Gnaś napisała:

„W tej chwili skupiamy się całkowicie na pracach nad Gwintem: Wiedźmińską Grą Karcianą i grą Cyberpunk 2077. Jeżeli chodzi o VR – to obserwujemy uważnie wszystkie nowinki technologiczne związane z rynkiem gier, w tym Virtual Reality. W studiu CD PROJEKT RED co jakiś czas testujemy gogle VR/AR. Ta technologia wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju, cały czas jest udoskonalana. Obserwujemy jak działa, jakie wrażenia pozostawia na użytkownikach i jak szybko się popularyzuje, ale nie prowadzimy prac w tym zakresie.”

W podobnym tonie wypowiadał się na początku roku Marcin Iwiński – współwłaściciel CD Projekt Red. Zapytany o to czy polskie studio zainteresowane jest wirtualną rzeczywistością odpowiedział:

„Obserwujemy [VR] z zainteresowaniem. Skupiamy się na opowiadaniu historii. Jeśli VR mogłoby nam w tym pomóc, na pewno to rozważymy.”

Taka postawa nie może dziwić skoro gry na tradycyjne monitory przyniosły firmie w samym 2015 roku 342 milionów złotych zysku. Jeszcze przez długi czas żaden developer gier VR nie będzie mógł nawet pomarzyć o zbliżeniu się do takiego wyniku.

Dla porównania najlepiej sprzedająca się gra VR na PC w tym roku – SUPERHOT VR – zarobiła „zaledwie” 2,56 mln dolarów. Nieco lepiej wypada rynek konsolowy. Wydany w połowie listopada 2017 roku Skyrim VR zarobił przez miesiąc 2,14 mln dolarów, choć jest to wyłącznie port sześcioletniej tradycyjnej gry projektowanej z myślą o monitorach 2D.

  • twattermaster

    Mysle ze po sukcesie jaki osiagnal Skyrim VR na PSVR powinni sie grubo zastanowic czy by wiedzmina w VR nie wypuscic.

  • HomeAudio

    Wiedźmin średnio nadaje się pod VR… ale jak zrobią Cyberpunka bez wsparcia VR to grubo mogą się przejechać na tej produkcji za kilka lat (bo mniemam że dopiero za kilka lat ta gra ujrzy światło dzienne). Jeśli od początku nie będą robili tej gry pod kątem ewentualnego wsparcia VR – to później (tak jak w przypadku Wiedźmina) może już być za późno na szybkie „doróbki” trybu VR.