Sony rozsyła zaproszenia prasowe na specjalną konferencję dotyczącą gogli PlayStation VR. Wydarzenie odbędzie się 15 marca w trakcie Game Developers Conference (GDC 2016) w San Francisco. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że właśnie wtedy poznamy najważniejsze szczegóły dotyczące headsetu wirtualnej rzeczywiści dla konsoli PlayStation 4, w tym datę premiery i cenę urządzenia.

Twórcy PlayStation VR od dłuższego czasu utrzymują, że premiera gogli odbędzie się w pierwszym półroczu 2016 roku. Największa na świecie konferencja dla deweloperów jest więc ostatnią tak dużą imprezą, podczas której firma Sony może ujawnić finalne plany dotyczące swojej platformy Virtual Reality.

Ubiegłoroczną edycję GDC firma Sony wykorzystała do przedstawienia postępów jakie uczyniła z Project Morpheus (pod taką nazwą funkcjonowały wówczas gogle PlayStation VR) na przestrzeni poprzedniego roku. Oprócz uaktualnionych parametrów technicznych poznaliśmy wtedy również przybliżoną datę premiery, którą ustalono na pierwszą połowę 2016 roku. Z kolei w trakcie GDC 2014 po raz pierwszy japońska firma ogłosiła światu swój projekt gogli wirtualnej rzeczywistości dla konsoli PS4. Wygląda więc na to, że również w tym roku Sony potraktuje konferencję deweloperów priorytetowo.

Urządzenie zaprezentowane podczas GDC 2015 zbudowano w oparciu o 5,7-calowy wyświetlacz OLED 120Hz o rozdzielczości 1920 x RGB x 1080 (960xRGBx1080 na każde oko). Poprawie uległ kąt pola widzenia (FOV), który wynosi obecnie 100º. Twórcy PSVR zachęcili deweloperów do tworzenia gier w 120 klatkach na sekundę. Dla tych, którzy cenią wysoką jakość grafiki przewidziano opcję renderowania gry w 60 FPS, która ostatecznie zostanie wyświetlona w 120 FPS. Firma obiecuje także czas reakcji na poziomie poniżej 18 ms, technologię 3D audio, wbudowany akcelerometr i żyroskop, a także złącze słuchawkowe, wejście na mikrofon, USB oraz HDMI.

Sony nie przewiduje większych zmian w ostatecznej wersji PlayStation VR, aczkolwiek jakiś czas temu ujawniona została specjalna przystawka, która znajdzie się w zestawie z goglami i pomoże rozwiązać problem niedostatecznej mocy obliczeniowej konsoli PS4. Jednostka o wymiarach 140×140×35 mm nazwana została ‚Processing Unit’ i wspomoże pracę konsoli zapewniając dodatkowe zasoby mocy przydatne w generowaniu wyższej jakości efektów wizualnych. Jak jej obecność wpłynie na cenę gogli? Na razie nie wiadomo. Dotychczas przedstawiciele Sony twierdzili, że gogle PlayStation VR sprzedawane będą w cenie zbliżonej do konsoli PlayStation 4, w momencie gdy ta debiutowała na rynku. W 2013 roku konsola trafiła do sklepów w Stanach Zjednoczonych w cenie około 400$, natomiast w Polsce wynosiła mniej więcej 1800 zł.

Zobacz także: Testowaliśmy PlayStation VR
Test PlayStation VR