„Jak w niedalekiej przyszłości będziemy robili zakupy? Zdaniem projektantki Allison Crank już za pięć lat będziemy używali do tego celu gogli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Według niej ewolucja zakupów, urbanistyki i architektury wkrótce przyniesie przyprawiające o zawrót głowy wirtualne centra handlowe, w których klienci reprezentowani przez awatary będą składali zamówienia na towary zaprojektowane specjalnie dla nich i z ich udziałem.”

Na zaprzyjaźnionym blogu Trend Nomad pojawił się interesujący artykuł dotyczący zakupów w wirtualnej rzeczywistości. Autor wpisu, Michał Mazur, przygląda się w nim głównym założeniom projektu „The Reality Theatre”.

„Zakupy to publiczny spektakl, a sklepy są jak teatry, w których klienci są jednocześnie widzami i aktorami. Może zatem powierzchnie handlowe powinny być projektowane jak sceny w teatrze, a robienie zakupów rozpatrywane jako scenariusze nowych historii?”

Przeczytaj artykuł: Zakupy pełne VRażeń