Oculus VR może pochwalić się jednym z największych stoisk na odbywających się właśnie w Las Vegas targach Consumer Electronic Show (CES 2015). Pionierzy najnowszej generacji gogli wirtualnej rzeczywistości przywieźli na imprezę coś na co czekają wszyscy miłośnicy technologi Virtual Reality na całym świecie – prototyp Crescent Bay. Od czasu niedawnego wywiadu, którego Palmer Luckey – twórca Oculus Rift – udzielił serwisowi Kotaku, wiadomo już, że druga deweloperska wersja gogli będzie ostatnim „dev-kitem”, a to oznacza, że na podstawie Crescent Bay zostanie stworzona pierwsza konsumencka wersja OR.

Zainteresowanie możliwością przetestowania najnowszego prototypu Oculusa było tak duże, że firma postanowiła opublikować specjalną aplikację na smartfony, dzięki której można zarezerwować prywatny pokaz urządzenia. Pierwsze opinie osób, które skorzystały z tej okazji, są bardzo optymistyczne.

Oculus Rift Crescent Bay

Testujący zauważyli znaczną poprawę śledzenia położenia głowy. W przeciwieństwie do DK2 – gdzie sygnał śledzenia urywał się z chwilą odwrócenia się od kamery – Crescent Bay pozwala na pełny obrót wokół własnej osi i jak podkreślają testerzy, spisuje się w tej kwestii znakomicie. Kolejną kluczową informacją jest brak tzw. „screen door efect”, czyli widoczności siatki oddzielającej poszczególne piksele. Irytujący posiadaczy deweloperskich wersji Oculusa efekt praktycznie przestał istnieć, a do ideału brakuje już naprawdę niewiele. Również wyświetlany obraz jest ostrzejszy i wyraźniejszy niż miało to miejsce w DK1 i DK2.

W porównaniu do wersji zaprezentowanej podczas ubiegłorocznej konferencji Oculus Connect, Crescent Bay otrzymał nowe zintegrowane, lecz nadal opcjonalne słuchawki audio. Urządzenie wykorzysta technologię dźwięku przestrzennego Head-Related Transfer Function (HRTF), której zadaniem będzie dostarczenie realistycznego dźwięku 3D, reagującego na położenie głowy w wirtualnej przestrzeni. Oculus liczy na powstanie jednego standardu dźwięku dla rozwiązań VR, w czym pomocny ma być zestaw narzędzi dla deweloperów Oculus Audio SDK, który zostanie opublikowany w niedalekiej przyszłości.

Oculus Rift Crescent Bay

Nadal nie poznaliśmy szczegółowych parametrów oraz daty premiery konsumenckiej wersji Oculusa. Najbardziej prawdopodobnym terminem jest koniec 2015 roku.