Tak jak zapowiadano, Samsung zabrał na targi Consumer Electronics Show w Las Vegas nowy bezprzewodowy kontroler dedykowany mobilnym goglom wirtualnej rzeczywistości. Choć cały czas jest to projekt w fazie rozwojowej, już teraz wydaje się być ciekawą alternatywą dla pozostałych kontrolerów ruchu dłoni w VR, takich jak np. projektowany dla Rifta kontroler Oculus Touch.

Rink to zaawansowany kontroler ruchu dłoni, który zaoferuje bardziej instynktowny i dopracowany sposób interakcji w Virtual Reality. Urządzenie składa się z trzech części. Jedna z nich (tzw. stacja bazowa/nadajnik) mocowana jest na górnej części obudowy gogli, natomiast pozostałe dwie zakładane są na każdą z dłoni. Dotychczas sterowanie w aplikacjach dla Gear VR odbywało się za pomocą ruchów głowy lub bezprzewodowego gamepada. Wykorzystując Rink otrzymamy możliwość intuicyjnego kontrolowania gier i aplikacji wyłącznie za pomocą rąk co pomoże osiągnąć znacznie wyższy poziom imersji w wirtualnym świecie.

rink Gear VR

Technologia trackingu w Rink opiera się na wykorzystaniu pola magnetycznego śledzącego pozycję dłoni oraz podczerwieni odpowiedzialnej za śledzenie pozycji poszczególnych palców.

Co ważne Rink nie ogranicza się tylko do współpracy z goglami Samsunga (Gear VR). Kontroler może być z powodzeniem używany z innymi headsetami zbudowanymi na bazie ekranu smartfona, takimi jak np. Google Cardboard i podobnymi. Jedyne co potrzebujemy to połączenie obu urządzeń poprzez bluetooth. Zasięg trackingu wynosi obecnie około 1 metra.

Projekt kontrolera powstał w laboratorium Samsung C-Lab, które odpowiada za opracowywanie nowych przełomowych rozwiązań mających w przyszłości szansę stać się pełnoprawnymi produktami. Jednostka podejmuje działania na rzecz promowania twórczych form myślenia w firmie.