Dobre wieści od twórców najlepiej zapowiadających się polskich gogli wirtualnej rzeczywistości. Firma Cmoar opublikowała zdjęcia przedstawiające nowy design konsumenckiej wersji urządzenia.

Twórcy headsetu, który w marcu tego roku zebrał na Kickstarterze ponad 120 tysięcy dolarów, poinformowali o zakończeniu fazy prac projektowych i inżynieryjnych oraz zaprezentowali ostateczny design gogli Cmoar VR.

Virtual Reality Headset polskiej firmy Cmoar LTD z siedzibą w Mikołowie to projekt gogli wirtualnej rzeczywistości, konkurujących z najpopularniejszymi i najbardziej zaawansowanymi obecnie na rynku mobilnych headsetów – Samsung Gear VR. Urządzenie stworzone przez rodaków od konkurencji odróżnia modułowa budowa, kompatybilność z wieloma rodzajami smartfonów, a także niewygórowana cena.

Nowy Cmoar otrzyma bardziej solidną i ergonomiczną konstrukcję, dokładniej przetestowane systemy mechaniczne oraz staranniej dobraną optykę. Poprawie uległ również system regulacji gogli. Na początek listopada firma zapowiedziała ujawnienie szczegółów wszystkich funkcji urządzenia.

Cmoar Virtual Reality Headset

Cmoar final 2

Cmoar pozostał wierny swojej modułowej budowie. Przednia część głównego modułu VR przeznaczonego do umieszczenia smartfona, zbudowana została z przezroczystego pleksiglasu, dzięki czemu bez problemu wykorzystamy kamerę wbudowaną w telefon. W obudowie znajdziemy otwory wentylacyjne oraz gniazdo słuchawkowe, a także dwa przyciski funkcyjne znajdujące się z boku urządzenia. Pierwszym z nich jest Menu, natomiast drugi z ikoną aparatu zabierze użytkownika gogli z powrotem do realnego świata.

Z drugiej strony konstrukcji przewidziano kolejne trzy przyciski: back (powrót), OK (potwierdzenie) oraz analog służący do nawigacji. Twórcy obiecują, że gogle są bardzo wygodne, cała konstrukcja jest stabilna i wyważona, a samo założenie ich na głowę nie powinno sprawiać najmniejszych problemów.

Cmoar 3D Home Theater

Cmoar 3D Home Theater

Kolejny moduł, wcześniej znany jako 3D high-quality module, dedykowany jest miłośnikom gier i filmów, którzy cenią sobie wysokiej jakości obraz. Pozwala on na streamowanie obrazu z PC na dodatkowy wyświetlacz, który można opcjonalnie zakupić w dwóch wariantach – HD oraz 2K. Także i ten moduł zaprojektowany został od nowa.

Odnośnie modułu 2D, ten jest jeszcze nadal w fazie testowej. Początkowo planowano wyposażyć go w soczewki Fresnela, jednak nie okazało się to idealnym rozwiązaniem. Pomimo tego twórcy urządzenia zapewniają, że wszystko jest na najlepszej drodze.

Cmoar Motion Controller

Zmiany dosięgły także kontroler ruchu Cmoar Motion Controller (wcześniej znany jako Cmoar Gamepad), który został w znacznym stopniu udoskonalony i zoptymalizowany. Firma planuje ujawnić wszystkie szczegóły dotyczące kontrolera w listopadzie i zapowiada w tej kwestii niespodziankę.

Opublikowane zdjęcia, których więcej można zobaczyć tutaj, zdecydowanie różnią się od prototypów zaprezentowanych podczas crowdfundingowej zbiórki. Poniżej możecie przekonać się jak wielkie zmiany zostały dokonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Cmoar
Prototyp Cmoar VR

W tej chwili istnieje możliwość złożenia zamówienia przedpremierowego z 50-dolarową zniżką. Podstawowy zestaw zawierający moduł VR, uniwersalną bazę na smartfona, zintegrowaną elektronikę, czujniki oraz pakiet aplikacji startowych, wyceniony jest obecnie na 129$. Zestaw zawierający dodatkowo moduł Cmoar 3D Home Theater to aktualnie koszt rzędu 179$. Istnieje również wspomniana wcześniej opcja zakupu dodatkowego ekranu. Wersja Full HD (1920×1080 – 368ppi) dostępna jest w cenie 99$, natomiast ekran 2K (2560×1440 – 491ppi) to wydatek rzędu 149$. Pierwsze headsety powinny zostać wysłane jeszcze przed końcem 2015 roku.

  • VR FAN

    W VR po wysokiej rozdzielczości ekranu (smartfona) najważniejsze jest oprogramowanie.

    Cmoar VR Cinema jest super, nawet go kupiłem, ale odtwarzacz wideo i 2 gry to za mało. Chociaż na początek wystarczy.

    Cena okularów też droga w porównaniu do Cardboarda czy Samsung Gear VR 2 , który daje całą masę ekskluzywnego oprogramowania.

    Tak więc podsumowując – ja zbieram na Oculus Rift. Uskładałem już 1500zł. Ale prócz Oculusa będę jeszcze musiał wymienić procesor, płytę główną i RAM (na obecnym Core 2 Quad chyba nie pójdzie). Grafikę mam nVidia GTX 660 2GB. Ona chyba wystarczy do gier na Oculusa. Chociaż mogę się mylić.

    • Marek

      Mylisz się… 🙁 Komputer zdolny udźwignąć sensowną grę w sensownej ilości klatek i generowaniu dwóch różnych obrazów w jednym czasie wymaga najnowszych podzespołów z najwyższej półki. Min. 7 tys.

    • ech…

      Z najnowszej prezentacji CMOAR wynika że pracują nad kompatybilnością CMOAR z HTC Vive i grami ze Steam’a 😉 Za stosunkowo niewygórowaną cenę będzie zestaw „all-in-one”: bierzesz w podróż ze swoim telefonem lub podłączasz do kompa w domu, dodatkowo szerokie spektrum dodatkowych czujników. wg. mnie REWELACJA. Ciekawi mnie tylko jakość soczewek oraz FOV. Resztą wygląda mega obiecująco 😉