W oczekiwaniu na premierę polskich gogli Cmoar VR, producenci urządzenia zaprezentowali bezprzewodową kamizelkę przenoszącą ruchy gracza do wirtualnej rzeczywistości – Cmoar Suit.

Kamizelka Cmoar Suit powstaje w tajemnicy już od jakiegoś czasu, jednak w związku z kolejnym opóźnieniem premiery gogli Cmoar VR (tym razem związanym z dostosowaniem urządzenia do standardów platformy Google Daydream VR), firma postanowiła ujawnić pierwsze informacje na temat swojego nowego projektu. Otwiera on zupełnie nowe możliwości dla mobilnej rzeczywistości wirtualnej.

Podczas gdy będące częścią projektu Cmoar VR kontrolery ruchowe Cmoar odpowiadają za śledzenie położenia dłoni w przestrzeni, kamizelka jest w stanie określić jak blisko siebie trzymamy kontrolery oraz na jakiej wysokości. Ale to nie wszystko. Urządzenie jest w stanie śledzić położenie górnej części ciała. Dzięki kamizelce możemy nie tylko rozglądać się po wirtualnym świecie, lecz także przechylać się na boki, do przodu, bądź do tyłu. Jak to wygląda w praktyce możecie zobaczyć poniżej.

Kostium będzie całkowicie bezprzewodowy, a opóźnienia nie powinny przekroczyć 1ms. Cmoar Suit jest obecnie na etapie finalizacji projektu i już niedługo powinien pojawić się w sprzedaży w cenie 249 dolarów. Kamizelka podobnie jak gogle VR ma być kompatybilna z platformą SteamVR.

Jeżeli chodzi o gogle Cmoar VR, które są w tym momencie priorytetem, poinformowano, że wysyłka pierwszych egzemplarzy przeznaczonych dla osób, które wsparły w ubiegłym roku crowdfundingową zbiórkę na Kickstarterze, odbędzie się na przełomie września i października. Nastąpiło w tej kwestii opóźnienie związane z ujawnieniem przez firmę Google nowych wytycznych dotyczących platformy Daydream będącej następcą projektu gogli Cardboard.

Cmoar final 2

Konieczne okazało się wprowadzenie pewnych zmian w projekcie Cmoar VR, które dotyczą zarówno gogli VR jak i dedykowanych kontrolerów. Dotychczas planowane było sprzedawanie dwóch sztuk, jednakże standardy Daydream przewidują obsługę wirtualnej rzeczywistości jednym kontrolerem, stąd porzucenie tego pomysłu. Wdrożenie podwójnych kontrolerów byłoby bezcelowe, ponieważ deweloperzy i tak będą tworzyć gry i aplikacje funkcjonujące przy użyciu jednego. Nie dotyczy to jednak przypadku omawianej wcześniej kamizelki VR.

Pomimo tego, że urządzenie przeznaczone jest do pracy ze smartfonami, polska firma oferuje opcjonalny zakup dodatkowego wyświetlacza o rozdzielczości Full HD lub 2K. Bardzo możliwe, że do oferty dołączy wkrótce podwójny 3,81-calowy wyświetlacz AMOLED (2 x 1080×1200), identyczny z tymi, które możemy znaleźć w konsumenckich wersjach gogli Oculus Rift i HTC Vive.

Gogle Cmoar VR zostały w ubiegłym miesiącu publicznie zaprezentowane podczas imprezy Digital Dragons 2016.