Project Morpheus

Nadal nie jest jasne, kiedy doczekamy się premiery gogli wirtualnej rzeczywistości od Sony – Project Morpheus. Mimo pojawiających się informacji o pierwszej połowie 2015 roku, wciąż nie jest pewne, czy urządzenie w obecnej formie trafi na sklepowe półki.

Fergal Gara – przedstawiciel brytyjskiego oddziału Sony – w wywiadzie dla serwisu redbull.com wypowiedział się na temat priorytetów Sony odnośnie wprowadzania na rynek nowych urządzeń i usług. Według Fergala firma skupia się w pierwszej kolejności nad wdrożeniem i rozwojem konsoli PlayStation TV oraz Share Play (usługa pozwalająca użytkownikom Playstation 4 dzielić się grami). Natomiast projekty PlayStation Now (technologia, dzięki której cała rozgrywka odbywać się będzie w chmurze, a nie na konsoli) oraz gogle VR Project Morpheus, nadal są w fazie planowania i nie zapadała jeszcze decyzja kiedy oficjalnie trafią na rynek.

W przypadku „Morfeusza” może chodzić o dopracowanie urządzenia, które w obecnej formie zbliżone jest jakością do drugiej deweloperskiej wersji Oculus Rift – DK2. Mimo zachwytów jakie wywołują gogle Oculusa, wciąż nie jest to produkt, który mógłby już teraz z powodzeniem trafić do sklepów. Głównym powodem jest wciąż zbyt niska rozdzielczość i nie do końca rozwiązany problem „choroby lokomocyjnej” dotykający sporej części osób. Niedawno dyrektor generalny Oculus VR – Brendan Iribe – ostrzegł firmę Sony przed wypuszczaniem niedopracowanego produktu. Iribe zaprosił przedstawicieli Sony do własnej siedziby, żeby porównali Project Morpheus z Oculusem i upewnili się, czy aby na pewno jest już gotowy do wypuszczenia w wersji konsumenckiej.

Przypomnijmy, że pod koniec września Oculus zaprezentował nowy prototyp gogli VR o nazwie „Crescent Bay”, który według nielicznych osób mających do tej pory okazję go testować, wypada zdecydowanie lepiej niż Oculus Rift DK2. Nowe wiadomości dotyczące Project Morpheus mogą pojawić się podczas organizowanej już za dwa tygodnie w Las Vegas imprezy PlayStation Experience.