Na początku tego roku zadebiutowała druga deweloperska wersja gogli HTC Vive, którą wzbogacono o przednią kamerę pozwalającą zobaczyć świat zewnętrzny w momencie gdy używamy headsetu. Twórcy urządzenia dotychczas nie pokazali jak wspomniana opcja wygląda w praktyce sugerując, że nie jest to typowa kamera rejestrująca obraz wideo, a jedynie przechwytująca dane, które umożliwią m.in. wykrywanie krawędzi. Dzięki wideo udostępnionemu przez jednego z twórców gier na HTC Vive możemy zobaczyć co dotychczas udało się w tym temacie osiągnąć.

Wspomniany „ficzer” przyda się szczególnie w przypadku, gdy podczas chodzenia po pokoju w goglach HTC niebezpiecznie zbliżmy się do ściany. Wówczas zamiast wirtualnej rzeczywistości zobaczymy rzeczywisty widok miejsca, w którym się znajdujemy.

Prawdziwe możliwości kamery pokażą zapewne dopiero deweloperzy implementując ją do swojego oprogramowania. Jednym z nich jest niejaki Zach prowadzący jednoosobowe studio Zulubo Productions tworzące grę Vertigo, który podzielił się swoimi dokonaniami na poniższym materiale filmowym.

W jaki sposób dane przechwycone przez kamerę zostaną zintegrowane z grami VR leży w gestii deweloperów. Jednakże według HTC użytkownicy Vive otrzymają możliwość widoku rzeczywistego otoczenia bez zdejmowania gogli, co pozwoli m.in. podnieść kubek z kawą oraz sprawdzić czy przypadkiem nikt nie okrada mieszkania pod naszą „nieobecność”. Użytkownik będzie mógł wywołać widok z kamery w dowolnym momencie poprzez dwukrotne wciśnięcie jednego z przycisków umieszczonych na kontrolerze.