Jakiś czas temu informowaliśmy o opóźnieniu premiery wielokierunkowej bieżni Virtualizer, której data została przeniesiona z marca na sierpień. Firma Cyberith tłumaczyła się dodatkowymi pracami, które muszą zostać wykonane, aby urządzenie mogło współpracować z innymi akcesoriami VR. Tymczasem wczoraj ujawniono kolejne usprawnienia, które mogą znacząco poprawić komfort użytkowania bieżni.

Austriacka firma opublikowała materiał filmowy demonstrujący dwie nowe technologie zaimplementowane do urządzenia. Pierwsza z nich pozwoli rozwiązać problem, który występował w momencie poruszania się po bieżni i spoglądania w innym kierunku. Od teraz Cyberith Virtualizer będzie poprawnie rozpoznawał tor ruchu, po którym porusza się użytkownik, bez względu na aktualne położenie gogli wirtualnej rzeczywistości w przestrzeni.

Drugim z usprawnień jest analogowe wykrywanie ruchu. Dotychczas bieżnia działała na zasadzie zero-jedynkowej co oznaczało, iż urządzenie nie rozpoznawało szybkości ruchu użytkownika. Postać podróżująca po wirtualnej rzeczywistości mogła albo stać w miejscu albo poruszać się w jednostajnym tempie, niezależnie od częstotliwości kroków. Teraz ma się to zmienić.

Przypomnijmy, że w sierpniu zeszłego roku firma Cyberith przeprowadziła w serwisie Kickstarter zbiórkę funduszy na realizację projektu, na której zebrała ponad 360 tysięcy dolarów. Bieżnia posiada płaską podstawę z podłożem o odpowiednio wyważonym współczynniku tarcia. Jest on na tyle wysoki, żeby nie można było się poślizgnąć oraz na tyle niski, aby osoba poruszająca się po bieżni mogła robić to swobodnie i płynnie zupełnie jak podczas normalnego biegu.

Za poruszanie wokół własnej osi oraz w pionie odpowiada ruchomy pierścień. Użytkownik urządzenia zostaje przypięty do specjalnej uprzęży, która balansuje jego ciężar. W połączeniu z prowadnicami zamocowanymi na trzech filarach pozwala to na obracanie się, skakanie, klęczenie a także na chwilę odpoczynku po dłuższym wysiłku fizycznym. Cyberith Virtualizer nie wymaga konieczności posiadania specjalnego obuwia. Urządzenie jest kompatybilne z każdą grą, która do sterowania wymaga użycia klawiatury, pada lub innych kontrolerów gier.