Doświadczenie VR Sleepy Hollow Virtual Reality Experience zdobyło tzw. telewizyjnego „Oscara”, czyli prestiżową nagrodę Emmy. Produkcja wygrała w kategorii „Wybitne kreatywne osiągnięcie w mediach interaktywnych”.

Sleepy Hollow VR zostało zaprojektowane w celach promocyjnych serialowego spin-offu horroru Tima Burtona z 1999 roku pt. „Jeździec bez głowy”. Makabryczne doświadczenie zadebiutowało podczas Comic Con 2014 gdzie zaprezentowano je odwiedzającym imprezę, a obecnie dostępne jest do pobrania dla posiadaczy gogli Oculus Rift w serwisie Oculus Share.

To pierwszy w historii nagród Emmy przypadek uhonorowania treści powstałych z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości, lecz nie jedyny podczas tegorocznej edycji. Nagrodę w podobnej kategorii otrzymała amerykańska piosenkarka Taylor Swift, za 360-stopniowy teledysk/doświadczenie The Taylor Swift Experience.

Zainteresowanie branży rozrywkowej technologiami VR mogliśmy niedawno obserwować na przykładzie Oscarów. W tym roku już cztery z nominowanych do Oscara filmów posiadały „doświadczenia” dedykowane goglom wirtualnej rzeczywistości: Hobbit: Bitwa Pięciu Armii (The Hobbit VR Experience), Jak wytresować smoka 2, Dzika droga (Wild – The Experience) oraz Interstellar. Cztery to jeszcze za mało nawet na jedną kategorię, ale niewykluczone, że za kilka lat jedną najbardziej wyczekiwanych będzie właśnie kategoria „Najlepszy film VR”.