Pierwsza partia gogli Xiaomi Mi VR wyprzedana w ciągu pierwszych godzin.

Według szacunków amerykańskiej firmy analitycznej Greenlight Insights w dniu premiery samodzielnych gogli Xiaomi Mi VR sprzedano 30 tysięcy egzemplarzy headsetu będącego chińską wersją Oculus Go. Prawdopodobnie wynik ten mógłby być znacznie wyższy, gdyby nie ograniczona dostępność zapasów urządzenia w magazynach.

Mi VR Standalone wyprzedał się na oficjalnej stronie Xiaomi w zaledwie trzy minuty. Z kolei wersja wyposażona w 32 GB pamięci wewnętrznej dostępna na JD.com – jednym z największych sklepów internetowych w Chinach – rozeszła się w pierwszych godzinach sprzedaży. Ponadto przeszło 50 tysięcy osób zarejestrowało się na oficjalnej stronie produktu Mi VR Standalone w celu uzyskania powiadomień dotyczących ponownej dostępności gogli.

Xiaomi Mi VR wyposażony został w te same podzespoły co Oculus Go, czyli wyświetlacz LED o rozdzielczości QHD (2560 x 1440 / 538 ppi) oraz nowej generacji soczewki Oculusa. Na pokładzie autonomicznego headsetu znajdziemy także procesor Qualcomm Snapdragon 821 oraz 32 lub 64 GB pamięci wewnętrznej.

Jedyną faktyczną różnicą jest dostęp do VR-owych treści. Podczas gdy Oculus Go posiada dostęp do mobilnej wersji Oculus Store, czyli tej samej platformy co gogle Samsung Gear VR, headset Mi VR współpracuje z cyfrowym sklepem Xiaomi opierającym się na mobilnym SDK Oculusa.