Quick News

Premierowy zwiastun „Moss”

0

Zbliża się premiera Moss na PSVR.

Już za kilka dni zadebiutuje tworzona pod kątem wirtualnej rzeczywistości zręcznościowo-logiczna gra pt. Moss. Na kanale PlayStation opublikowano właśnie premierowy zwiastun tej ciekawie zapowiadającej się produkcji.

W Moss pokierujemy myszą o imieniu Quill. „Gra zaprojektowana została z myślą o wpływie użytkowników na dynamiczny, interaktywny świat. Gracze mogą przesuwać przedmioty, pomagać bohaterce w walce i rozwiązywaniu łamigłówek, leczyć Quill, a także kształtować obserwowaną rzeczywistość” – czytamy w oficjalnym opisie gry w PS Store.

Produkcja studia Polyarc pojawi się 27 lutego w cyfrowym sklepie dla gogli PlayStation VR.

Drożeje usługa subskrypcji Viveport

0

HTC podwyższa cenę miesięcznej subskrypcji Viveport.

Subskrypcja Viveport, usługa pozwalająca co miesiąc pobrać 5 wyselekcjonowanych gier/aplikacji VR znajdujących się w cyfrowym sklepie gogli HTC Vive, wkrótce będzie nieco droższa. Od 22 marca zapłacimy za nią 9 dolarów, a nie jak dotychczas 7 dolarów.

Usługa wprowadzona została w kwietniu 2017 roku oferując początkowo 50 tytułów do wyboru. Od tego czasu biblioteka subskrypcji Viveport rozrosła się do ponad 300 pozycji. Obecnie znajdziemy w niej m.in. takie produkcje jak Fantastic Contraption, Knockout League, Front Defense czy Sairento VR Lite.

Pełna lista tytułów objętych subskrypcją dostępna jest w tym miejscu.

Darmowy weekend z „EVE: Valkyrie – Warzone” w Oculus Store

0
Eve Valkyrie Oculus Rift
Eve Valkyrie (CCP)

EVE: Valkyrie – Warzone za darmo w Oculus Store przez najbliższy weekend.

EVE: Valkyrie – Warzone, wieloosobowa kosmiczna strzelanka osadzona w uniwersum EVE Online, dostępna jest do końca tygodnia za darmo w oficjalnym sklepie dla gogli Oculus Rift. Standardowo tytuł ten sprzedawany jest w Oculus Store w cenie 22,99$. Podczas darmowego weekendu grę można zakupić o 12 dolarów taniej.

Produkcja studia CCP Games pozwala na zrobienie kariery pilota kosmicznego myśliwca. Fabuła gry przenosi nas do dalekiej przyszłości, w momencie gdy ludzkość już dawno poznała tajniki kolonizacji innych planet. Nowy Eden – galaktyka w której toczy się akcja to miejsce odseparowane od reszty ludzkości w wyniku złamania bramy ponadprzestrzennej. Wydarzenie to wymusiło na miejscowej ludności uniezależnienie się od macierzystej planety. Jednocześnie podzielili się oni na pięć konkurujących ze sobą o surowce i wpływy frakcji.

Wydana w ubiegłym roku aktualizacja o naziwe „Warzone” wprowadziła wiele nowych ulepszeń i poprawek. Dodane zostały m.in. dwie nowe mapy (Fleet i Outpost), nowa klasa okrętów (Covert), kolejne bronie i umiejętności oraz nowy tryb Extraction pozwalający na rozgrywkę w stylu „Capture the Flag”.

Duża aktualizacja Fantastic Contraption

0

Nowa poziomy w Fantastic Contraption.

Logiczno-zręcznościowa gra Fantastic Contraption doczekała się pierwszej od czasu premiery dużej aktualizacji. Wydana niemal dwa lata temu produkcja studia Northway Games posiada teraz ponad 100 poziomów, w tym kilka z „zupełnie nową mechaniką gry”.

Celem gry powstałej od podstaw z myślą od wirtualnej rzeczywistości jest budowanie przedziwnych maszyn, których późniejszym zadaniem jest przetransportowanie różowej piłki w konkretne miejsce docelowe. Aby tego dokonać konstrukcja musi pokonać czekające na nią po drodze przeszkody.

Fantastic Contraption zostało wydane ze wsparciem dla gogli Oculus Rift, HTC Vive, Windows MR oraz PlayStation VR.

Axel Springer inwestuje w Magic Leap

0

Magic Leap z nowym inwestorem.

Axel Springer, jeden z największych koncernów wydawniczych w Europie, zainwestował nieujawnioną kwotę pieniędzy w start-up Magic Leap, który przymierza się w tym roku do wypuszczania okularów rozszerzonej rzeczywistości. Inwestycja pozwoli niemieckiej firmie „aktywnie uczestniczyć w innowacyjnych technologiach mających potencjał prezentowania dziennikarskich treści i ogłoszeń w nowych formatach i środowiskach”.

Okulary Magic Leap One zadebiutują w 2018 roku w przeznaczonej dla deweloperów wersji „Creator Edition”. W skład zestawu wejdzie headset o nazwie Lightwear, posiadający 6 stopni swobody dedykowany kontroler ruchowy oraz przenośny komputer Lightpack o wydajności zbliżonej do laptopa, który zostanie podłączony do okularów przy pomocy dwóch kabli.

Koncern Axel Springer działa także na terenie naszego kraju. Jest wydawcą m.in. gazety Fakt, Przeglądu Sportowego, tygodnika Newsweek Polska oraz magazynu Komputer Świat.

Darmowy weekend z „Eleven: Table Tennis VR” w Oculus Store

0

Eleven: Table Tennis VR za darmo w Oculus Store przez najbliższy weekend.

Zbierający bardzo pozytywne opinie symulator tenisa stołowego Eleven: Table Tennis VR będzie można za darmo testować przez najbliższy weekend. Produkcja studia For Fun Labs udostępniona zostanie bezpłatnie użytkownikom gogli Oculus Rift na platformie Oculus Store już w czwartek wieczorem polskiego czasu.

Gra posiada zarówno tryb dla jednego gracza, jak i multiplayer.

Eleven: Table Tennis VR standardowo sprzedawany jest w Oculus Rift w cenie 20 dolarów. Tytuł dostępny jest także na Steamie (71,99zł), gdzie dodatkowo posiada wsparcie dla gogli HTC Vive.

Steam Audio z obsługą AMD TrueAudio Next

0

Informacja prasowa

Dziś firmy AMD i Valve ogłosiły współpracę mającą na celu wprowadzić obsługę technologii AMD TrueAudio Next (TAN) w ramach pakietu Steam Audio, dzięki czemu treści VR będą mogły nabrać odpowiedniej złożoności i szczegółowości w warstwie dźwiękowej, a jednocześnie znacząco przyspieszyć przetwarzanie audio podnosząc ogólną sprawność działania systemu.

Technologia TAN ma dwie wysoko-poziomowe funkcje, które maksymalizują wydajność:

  • AMD Resource Reservation: umożliwia deweloperom zarezerwowanie części bloków obliczeniowych układu graficznego wyłącznie na rzecz przetwarzania dźwięku. Programiści mogą przeznaczyć na to 20-25% jednostek graficznych układu, które mogą być włączane lub wyłączane na bazie aktualnej sceny.
  • GPU compute Convolution Algorithms: umożliwia deweloperom zwiększenie złożoności i szczegółowości warstwy dźwiękowej w grach i aplikacjach VR poprzez wykorzystanie techniki skłębiania się pogłosu. Technika ta może modelować szeroki zestaw zjawisk akustycznych, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększa poczucie obecności w wirtualnym świecie, co jest konieczne do uzyskania wrażenia pełnej imersji.

Ta funkcjonalność to szereg korzyści dla deweloperów, ponieważ w rezultacie umożliwiają uzyskanie lepszej wydajności i bardziej wciągających doznań:

  • Większa złożoność audytorium: daje programistom opcję zwiększenia liczby źródeł dźwięku, zastosowania ustawień Ambisonic (audio sferyczne) dla uzyskania efektów odbić dźwięku, charakterystyki impulsowej i więcej.
  • Zwolnienie zasobów procesora: przenosi obliczenia techniki skłębiania z procesora na układ graficzny zmniejszając ilość czasu, jaką procesor spędza na przetwarzaniu dźwięku i tym samym pozwalając go wykorzystać na innych polach, jak symulacje fizyczne czy sztuczna inteligencja.
  • Zmniejszone/Wyeliminowane niepożądane błędy dźwiękowe: renderowanie złożonej sceny nie spowoduje już spowolnienia w przetwarzaniu dźwięku, co uchroni system przed wynikającymi z tego błędami.
  • Całkowita płynność: zapobiega nagłym spadkom płynności animacji czy wręcz zacięciom, ponieważ przetwarzanie audio nie koliduje z przetwarzaniem grafiki czy procesora.

Twórcy „Pokemon GO” przejmują firmę z branży AR

0

Niantic Labs kupuje firmę Escher Reality.

Niantic Labs, poinformowało o przejęciu firmy Escher Reality zajmującej się rozszerzoną rzeczywistością (AR) oraz rozwiązaniami związanymi z rozpoznawaniem obrazów (computer vision). Twórcy m.in. popularnej mobilnej gry Pokemon GO zamierzają wykorzystać wiedzę niewielkiego, 6-osobowego zespołu w pracach nad rozwojem istniejących i nadchodzących produkcji, w których dużą rolę pełni tzw. Augmented Reality.

„Jako Niantic jesteśmy zaangażowani w wykorzystywanie technologii w celu zwiększenia interakcji naszych użytkowników ze światem fizycznym i cieszymy się, że możemy zaangażować zespół Escher w dalszą ewolucję i rozwój naszej platformy AR” – powiedział John Hanke, Niantic CEO.

Pod koniec ubiegłego roku Niantic zapowiedziało kolejną po Pokemonach miejską grę lokalizacyjną wykorzystująca mobilną technologię AR – Harry Potter: Wizards Unite.

Darmowy weekend ze Sparc w Oculus Store

0

Sparc za darmo w Oculus Store do końca tygodnia.

Przez cały weekend można testować grę wirtualnej rzeczywistości Sparc w wersji dla gogli Oculus Rift. Produkcja studia CCP Games udostępniona została za darmo na platformie Oculus Store.

Sparc nazywany jest przez twórców gry prawdziwym sportem, bowiem aby osiągnąć w grze mistrzostwo gracz musi się sporo nagimnastykować. W rozgrywce przypominającej grę w dwa ognie biorą udział dwie osoby, która stają naprzeciw siebie w specjalnej futurystycznej arenie w kształcie długiego korytarza. Zadaniem gracza jest trafienie piłką w rywala i jednocześnie unikanie piłek lecących w jego stronę. Te mogą się odbijać od ścian, sufitu i podłoża rykoszetem, co znacznie utrudnia obronę.

Standardowo Sparc sprzedawany jest w oficjalnym sklepie Oculusa w cenie 20 dolarów. Tytuł dostępny jest także na Steamie (72,55zł), gdzie dodatkowo posiada wsparcie dla gogli HTC Vive.

„The Inpatient” w Top10 najlepiej sprzedających się gier w UK

0

VR-owy horror The Inpatient jedną z najczęściej kupowanych gier w Wielkiej Brytanii.

GfK, firma zajmująca się śledzeniem sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii, opublikowała zestawienie obejmujące najczęściej kupowane produkcje w ciągu ostatniego tygodnia. Dziesiąte miejsce na liście przypadło wydanej pod koniec stycznia grze The Inpatient dedykowanej konsolowym goglom PlayStation VR.

Zestawienie dotyczy pudełkowych wersji gier. Wynik The Inpatient jest o tyle interesujący, iż przebił ubiegłoroczny superhit Skyrim VR, który w pierwszym tygodniu po swojej premierze uplasował się „dopiero” na 19 miejscu.

Produkcja studia Supermassive Games zabiera nas do mrocznego sanatorium/szpitala psychiatrycznego Blackwood Pines, w którym wcielamy się w jednego z jego pacjentów.

Obserwuj nas

12,663FaniLubię
25ObserwującyObserwuj
395ObserwującyObserwuj

Zobacz także