Facebook jest już oficjalnie właścicielem Oculus VR. Warta 2 miliardy dolarów transakcja nabycia firmy produkującej okulary wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift stała się faktem, po tym jak otrzymano ostateczne zezwolenia od amerykańskich instytucji antymonopolowych. Dokładna cena nabycia wyniosła 2.001.985.000$ w tym 400 milionów $ w gotówce i 23,1 milionów akcji wycenianych w sumie na nieco ponad 1,6 miliarda $.

Tuż po ogłoszonej w marcu tego roku transakcji, szef Facebooka – Mark Zuckerberg zapewniał, że firma nie zmieni kierunku w którym zmierza Oculus. „Mamy zamiar skupić się na pomocy Oculus VR przy budowie ich produktu i przekonaniu deweloperów do wsparcia naszego urządzenia w swoich grach.” Zuckerberg dodał, że ich nowa firma nadal funkcjonować będzie niezależnie od Facebooka. Chciałby jednak, aby w przyszłości Oculus wykorzystywany był w znacznie szerszym aspekcie niż gry komputerowe i zamierza stworzyć produkt, który wprowadzi media społecznościowe na zupełnie inny poziom.

Informacja o oficjalnym przejęciu Oculusa zbiegła się w czasie z rozpoczęciem wysyłki drugiej wersji deweloperskiej Oculus Rift (DK2). Najnowsza wersja okularów wirtualnej rzeczywistości jest właśnie w trakcie przygotowywania do transportu i jeszcze w tym tygodniu powinna dotrzeć do 10 tysięcy osób, które jako pierwsze złożyły swoje zamówienia. Pozostałe 35 tysięcy gogli wysłane zostanie do deweloperów i miłośników „virtual reality” w sierpniu i wrześniu.

Do tej pory nie potwierdziły się złowieszcze przepowiednie osób zawiedzionych przejęciem Oculusa przez Facebook, które głosiły konieczność połączenia z portalem społecznościowym w celu korzystania z gogli. Pracownicy obu firm stanowczo zaprzeczają takim spekulacjom. Konsumencka wersja Oculus Rift nie ma jeszcze wyznaczonej daty premiery, jednak wypowiedzi osób odpowiedzialnych za projekt sugerują koniec 2015 roku. Być może czegoś więcej dowiemy się na konferencji „Oculus Connect”, która odbędzie się w Hollywood w dniach 19-20 września.