Użytkownicy mobilnych gogli wirtualnej rzeczywistości Samsung Gear VR otrzymali w ostatnim czasie możliwość pobrania aktualizacji oprogramowania. Jedną z nowości jest integracja 360-stopniowych filmów dostępnych na portalu społecznościowym Facebook, które od teraz można uruchamiać z poziomu aplikacji Oculus Video.

Poza możliwością oglądania coraz szybciej powiększającej się kolekcji filmów 360º z Facebooka, dodano możliwość ich ‚lajkowania’ i udostępniania. Pojawiły się także powiadomienia od obserwowanych przez nas osób i fanpage, które tego typu materiały filmowe zamieściły. Dodano także możliwość uruchomienia tradycyjnego filmu w wirtualnym kinie.

Uaktualnienia doczekała się także aplikacja społecznościowa Oculus Social. Jej użytkownicy otrzymali możliwość zakładania prywatnych pokoi kinowych i wspólnego oglądania materiałów z Twitcha i Vimeo ze znajomymi z Facebooka.

Inną z nowości jest funkcja, którą jej twórcy nazywają terminem dynamiczny streaming. Coraz częstszą praktyką twórców video-playerów jest przechowywanie danego filmu w kilku różnych rozdzielczościach, która dostosowuje się do prędkości naszego łącza internetowego. Jak wiadomo materiały sferyczne wymagają szybszego połączenia, a jednocześnie duża część materiału zostaje „zmarnowana” w wyniku tego, że nie jesteśmy w stanie objąć wzrokiem całej 360-stopniowej panoramy.

Rozwiązaniem ma być właśnie funkcja „Dynamic Streaming”, dzięki której tylko część obrazu obserwowana przez użytkownika zostanie załadowana w wyższej rozdzielczości, natomiast pozostały obszar w dużo niższej. Oczywiście sytuacja ulega „dynamicznej” zmianie gdy tylko zmienimy ustawienie głowy. W praktyce znacząco zmniejszymy transfer danych i przyśpieszymy ładowanie filmu 360º.

Ostatnią z nowości jest zapowiadana od jakiegoś czasu możliwość wykonywania zrzutów ekranu i rejestracji filmów bezpośrednio z gogli, czyli coś na co od dłuższego czasu czekali YouTuberzy.