Możliwość eksploracji uniwersum „Gwiezdnych wojen” rozpala wyobraźnie niejednego entuzjasty technologii wirtualnej rzeczywistości. Niejaki Rob McLellan postanowił nie czekać, aż grę Virtual Reality stworzy należący do Disneya Lucasfilm i wraz z niemieckim studiem Hammerhead VR rozpoczął pracę nad fanowskim projektem Star Wars VR.

Jak można było się spodziewać już na samym początku pojawiły się problemy prawne. Trailer gry, który został początkowo opublikowany na Vimeo, został szybko usunięty po złożeniu zgłoszenia przez Lucasfilm. Powody tego kroku nie są do końca jasne. Star Wars VR jak twierdzą jego twórcy, jest projektem niekomercyjnym, a firma Hammerhead VR nie będzie z niego czerpać żadnych korzyści finansowych. Niedługo później trailer pojawił się na YouTube. Obecnie materiał można obejrzeć z adnotacją: „Ten film zawierał wcześniej ścieżkę dźwiękową chronioną prawem autorskim. Ze względu na roszczenie właściciela praw autorskich została ona wyciszona.” Aby ponownie wzbogacić trailer dźwiękiem można po prostu uruchomić oryginalną ścieżkę dźwiękową Star Wars (dostępna tutaj).

To co widzicie powyżej powstało w zaledwie dwa tygodnie i pokazuje ogólną koncepcję gry. Demo Star Wars VR zostanie opublikowane mniej więcej w trakcie premiery „sklepowych” gogli Oculus Rift. Jeżeli problemy licencyjne zostaną zażegnane, jakiś czas później powinna ukazać się pełna wersja gry.

Dwa miesiące temu Lucasfilm nabył firmę z branży AR/VR – Industrial Light & Magic Experience Lab (ILMxLAB). Studio pracuje nad oficjalną produkcją wykorzystującą markę Star Wars i wirtualną rzeczywistość. Grupa, która opowiada za efekty specjalnej w kultowych Gwiezdnych wojnach, opracowuje doświadczenia przeznaczone zarówno dla wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości i spróbuje przenieść słynne uniwersum na kolejny poziom interaktywnej rozrywki. Szczegóły pozostają nieznane jednak studio zdążyło się już pochwalić krótkim filmem przedstawiającym migawki z prac nad nowymi technologiami.