Według szefa HTC Vive film „Player One” może mieć duży wpływ na rozwój rynku Virtual Reality w Chinach.

Alvin Wang Graylin (HTC Vive China President) poinformował na Twitterze, iż najnowszy film Stevena Spielberga pt. „Ready Player One” ma „znacząco pozytywny wpływ” na rynek wirtualnej rzeczywistości w Chinach. Jak wynika z opublikowanych przez niego danych osoby, które obejrzały ekranizację książki Ernesta Cline’a o tym samym tytule chętniej zapatrują się na pomysł zakupu gogli VR lub udoskonalenia posiadanego już zestawu.

Jak możemy zobaczyć na planszach zaprezentowanych przez Graylina podczas konferencji technologicznej zorganizowanej przez firmę iQIYI, aż 60,3% chińskich widzów „Ready Player One” chce kupić nowy sprzęt do Virtual Reality. Wśród osób, które nie miały jeszcze okazji obejrzeć filmu wynik ten wynosi 37,2%.

Według danych z końca kwietnia „Ready Player One” zarobił na całym świecie ponad 500 mln dolarów. Produkcję traktującą o pogrążonym w kryzysie świecie, którego mieszkańcy od codziennych problemów uciekają do wirtualnej rzeczywistości, szczególnie upodobała sobie właśnie chińska widownia. Przychód z tego rynku przekroczył 200 mln dolarów, podczas gdy Amerykanie do tego czasu wydali w kinach „jedynie” 120 milionów.

Akcja „Ready Player One” (zobacz naszą recenzję) rozgrywa się w roku 2045 w Stanach Zjednoczonych podczas wielkiego kryzysu jakiego dotąd nie znano. Wszechogarniająca bieda i głód sprawiają, że duża część ludzi ucieka od rzeczywistości spędzając czas w globalnym wirtualnym świecie o nazwie OASIS, symulującym wszystko czego potrzebuje pogrążone w kryzysie społeczeństwo.

Firma HTC jest współproducentem Ready Player One: OASIS – pakietu bezpłatnych mini-gier powiązanych z filmem „Ready Player One”.