We wrześniu tego roku najpopularniejszy portal społecznościowy zdecydował się pójść śladem YouTube i umożliwić oglądanie oraz publikowanie w swoim serwisie filmów 360º. Dotychczas można było je uruchomić w przeglądarce oraz na urządzeniach mobilnych z Androidem. Teraz Facebook rozszerzył ich zasięg o system iOS, a także co dla nas najbardziej istotne, wsparcie dla platformy wirtualnej rzeczywistości Samsung Gear VR.

Facebook jest właścicielem firmy Oculus VR, która wspólnie z Samsungiem stworzyła Gear VR, nic więc dziwnego, że to właśnie ten mobilny headset jako pierwszy otrzymał wsparcie dla filmów sferycznych. 360-stopniowe materiały można uruchomić bezpośrednio z newsfeeda aplikacji mobilnej FB. Aby tego dokonać należy odnaleźć odpowiedni film oraz wybrać opcję „Watch in VR”. Następnie użytkownik zostanie poproszony o włożenie smartfona do headsetu Gear VR.

Samsung Gear VR2

Ponadto firma ujawniła umowy partnerskie podpisane z czołowymi producentami konsumenckich kamer 360º. Dzięki współpracy uproszczony zostanie proces przesyłania filmów, które będzie można publikować bezpośrednio z oficjalnych aplikacji Ricoh Theta, Giroptic, 360fly oraz IC Real Tech.

Facebook uruchomił również specjalną stronę 360video.fb.com, na której znajdziemy informacje na temat usługi oraz linki do przykładowych filmów 360º. Rozpoczęto także testy wśród reklamodawców zainteresowanych nową formą promocji.

Już za tydzień obędzie się amerykańska premiera pierwszej konsumenckiej wersji gogli Samsung Gear VR. Niedługo potem gogle zadebiutują na rynku europejskim.