Kilka miesięcy temu informowaliśmy o pracach nad modem VR do popularnej wśród miłośników symulacji lotniczych gry Microsoft Flight Simulator X. Modyfikacja jest już dostępna zarówno w wersji darmowej jak i płatnej dla posiadaczy gogli Oculus Rift.

Microsoft Flight Simulator X to już prawie dziesięcioletnia, lecz wciąż ceniona i ciesząca się niemalejącą popularnością gra pozwalająca wcielić się w rolę zawodowego pilota. Posiadając FSX, gogle Oculus Rift (DK1 lub DK2) i omawiany dodatek będziemy w stanie wzbić się w przestworza w wirtualnej rzeczywistości.

Jednak nie chodzi wyłącznie o przeniesienie widoku z wnętrza kabiny na gogle Oculus Rift. Jednym z ciekawszych usprawnień pluginu (tylko dla posiadaczy wersji płatnej) jest ‚virtual desktop system’, który wyświetla w kokpicie pilota monitor z aktualnym obrazem naszego pulpitu. Pozwala to m.in. na pracę z lotniczymi mapami lub zwyczajne oglądanie filmów z YouTube w trakcie dłużącego się lotu.

FlyInside FSX w wersji płatnej umożliwia także integrację z kontrolerem gestów Leap Motion. Wsparcie dla precyzyjnego sensora wykrywającego z bardzo dużą dokładnością ruchy palców dłoni pozwola na kontrolowanie lotu wyłącznie za pomocą naszych rąk. Posiadając wspomniane urządzenie możemy aktywować przeróżne przełączniki i obsługiwać wirtualny pulpit.

Jakiś czas temu opublikowano materiał filmowy porównujący przelot popularnym samolotem szkolno-treningowym Cessna 172 w prawdziwym świecie i w wirtualnej rzeczywistości przy użyciu moda FlyInside FSX.

Wersję demo FlyInside FSX można pobrać tutaj. W tym samym miejscu znajduje się możliwość zakupu dodatku, który obecnie jest wyceniony na 35 dolarów. Wraz z modem do Flight Simulator X można także kupić podobny plugin do innego symulatora lotu – Prepar3D. W przyszłości obiecano wsparcie dla sklepowego Oculusa oraz gogli SteamVR HTC Vive.

Autorem moda jest Daniel Church, który specjalizuje się w tego typu przeróbkach. Wśród jego wcześniejszych projektów znajdziemy wersję VR klasycznej platformówki SkyRoads. Prace nad FlyInside zostały sfinansowane na Kickstarterze.