Kilka dni temu firma Samsung zaprezentowała najnowszą linię flagowych smartfonów z serii Galaxy. Jest to istotne o tyle, że są to nowe telefony współpracujące z mobilnymi goglami wirtualnej rzeczywistości koreańskiego producenta. Jeden z szefów Oculus VR (firmy współtworzącej headset) – John Carmack – zarekomendował model smartfona, który według niego najlepiej sprawdzi się we współpracy z goglami Gear VR.

Samsung Galaxy S7 najlepszym wyborem dla Gear VR

John Carmack – legendarny twórca gier i programista, a obecnie osoba odpowiadająca w Oculus VR za prace nad mobilnymi goglami Gear VR – zaapelował do osób, które planują zakupić headset i zastanawiają się nad wyborem modelu smartfona (S7 czy S7 Edge), polecając im wybór Samsung Galaxy S7. Carmack swój wybór uzasadnia tym, że S7 Edge, który posiada zaokrąglone boczne krawędzie, nie jest w stanie wyświetlić na goglach wszystkich pikseli. Dodatkowo zakrzywiona krawędź Edge sprawia, że podczas użytkowania headsetu wpada do wnętrza więcej światła, niż w modelu S7. Może to rozpraszać graczy, a nawet powodować szybsze zmęczenie oczu.

Samsung Gear

Nowe smartfony Samsunga, podobnie jak poprzednia generacja wyposażone zostały w wyświetlacze o rozdzielczości 2560×1440 pikseli. Poprawie uległa wydajność procesorów (CPU do 30%, GPU do 60%), długość pracy na jednym naładowaniu baterii (pojemność 3000 i 3600 mAh) oraz jakość wbudowanej kamery. Urządzenia zostały przeprojektowane także pod względem chłodzenia, co szczególnie docenią osoby zamierzające używać ich z goglami Gear VR. Samsung obiecuje również wsparcie dla nowego API o nazwie „Vulkan”, dzięki czemu (o ile tylko odpowiednie zmiany wprowadzą deweloperzy) gry uruchomione na smartfonie powinny działać dużo płynniej.

Jest szansa na funkcję śledzenia wzroku w Gear VR

Kilkanaście dni temu pisaliśmy o pracach zespołu Johna Carmacka nad technologią ‚positional tracking’ dla Gear VR, która w przyszłości ma umożliwić śledzenie pozycji głowy użytkownika mobilnych gogli w przestrzeni 3D. Istnieje szansa, że urządzenie wzbogaci się za jakiś czas o kolejne interesujące rozwiązanie – „eye-tracking”.

Technologia śledzenia wzroku w goglach Gear VR została zaprezentowana podczas odbywającej się w Barcelonie konferencji Mobile World Congress 2016. Rozwiązanie pokazała firma SMI (SensoMotoric Instruments), o której poczynaniach w temacie sterowania gałkami ocznymi w wirtualnej rzeczywistości przeczytacie szerzej w tym miejscu.

SensoMotoric Instruments to jedna z najstarszych firm działających w branży związanej ze śledzeniem ruchu gałek ocznych. Prace nad tą technologią są prowadzenie już od ponad 20 lat, jednak dopiero teraz mają szansę na stałe zagościć w naszych domach.

Już ponad 200 tytułów w oficjalnym sklepie Gear VR

Na blogu Oculusa pojawiła się informacja, że w oficjalnym sklepie dla Gear VR (Oculus Store) znajduje się już ponad 200 gier i aplikacji wirtualnej rzeczywistości, a już wkrótce dołączą kolejne m.in. Herobound: Gladiators, Bait oraz Please Don’t Touch Anything. Ponadto niedługo możemy spodziewać się zmiany w samej aplikacji sklepowej, która otrzyma możliwość wystawiania ocen i recenzji, automatyczne aktualizacje oraz nowe obsługiwane waluty.

Oculus Store

Osoby które złożą preordery na nowe telefony Samsunga (gogle Gear VR będą dołączane za darmo) otrzymają w gratisie gry EVE: Gunjack, Land’s End oraz Anshar Wars 2.

O najnowszych grach i aplikacjach na platformę Gear VR przeczytacie w tutaj.