Dell Visor (Windows Mixed Reality)

Ruszyła przedsprzedaż pierwszych „Microsoftowych” gogli z serii Windows Mixed Reality.

Można już zamawiać gogle Dell Visor będące jednym z kilku modeli headsetów dedykowanych platformie Windows Mixed Reality. Urządzenie sprzedawane jest samodzielnie w cenie 350 dolarów, bądź w zestawie z kontrolerami ruchowymi, który został wyceniony na 450 dolarów. Zamówienia można składać w oficjalnym sklepie firmy Dell, choć niestety w tym momencie przyjmowane są wyłącznie zgłoszenia, których odbiorcą jest osoba posiadająca adres pocztowy na terytorium USA. Realizacja preorderów planowana jest na 17 października.

Wszystkie headsety z serii Windows MR będą swego rodzaju połączeniem typowych przewodowych gogli wirtualnej rzeczywistości z okularami rozszerzonej rzeczywistości Microsoft Hololens. Urządzenia wyposażone zostaną w dwa wyświetlacze OLED o rozdzielczości 1440×1440 / 90 Hz (dla porównania rozdzielczość Oculus Rift i HTC Vive to 2x 1080×1200), oraz dwie kamerki odpowiedzialne za śledzenie pozycyjne w tzw. technologii trackingu typu ‚inside-out’. Tak samo jak AR-owe Hololensy będą one w stanie wychwycić głębię otoczenia, dzięki czemu nie będziemy potrzebować systemów trackingu takich jak stacje bazowe SteamVR Lighthouse czy sensory Oculusa.

Jedną z ciekawostek jest możliwość błyskawicznego odchylenia gogli. Opcja ta może przydać się w codziennym użytkowaniu, np. wtedy gdy będziemy chcieli szybko spojrzeć na telefon, napić się wody, czy choćby chwilę odpocząć od cyfrowej rzeczywistości.

Oprócz gogli Della w dniu 17 października prawdopodobnie zadebiutuje także podobne urządzenie o nazwie Asus Windows MR. W tym samym czasie możemy spodziewać się premiery gogli Lenovo Explorer.

  • Atakitamitu

    Jestem wielkim fanem VR i sledze te branze od 1999 roku. Wtedy to mialem przyjemnosc posiadac gogle 3d esy glesys II wyposarzone w dwa wyswietlacze o rozdzielczosci 1024×786 z ods. 90hz do tego pelen traking dzieki zyroskopowi z tylu gogli. Sprzet posiadal wlasna karte do obslugi grawiki w 3d dzieki czemu nie bylo potrzeby stosowania drogich komponentow w pc. To dzialalo identycznie jak Oculus, plynnie, gier byla cala masa i byly to produkcje w pelni profesjonal e i wpelni zoptymalizowane. Najlepiej gralo mi sie w Descenta (od poczatku stworzonego do takiej rozgrywki). Niestety, sprzet kosztowal 1500$. Tansze gogle jak Vfx1 i 2 mialy tragiczna jakosc i rozdzielczosc. A rynek zdominowaly okularki migawkowe dajace jedynie efekt anaglifowy i gratis nudnosci oraz zawroty glowy. Ale kosztowaly ponizej 200$. Obecnie historia sie powtarza, sprzet jest zwyczajnie za drogi, By stal sie popularny, nie moze kosztowac wiecej jak 200$. W przeciwnym razie calosc umrze smiercia naturalna. To tak jak z TV. Jest mnustwo drogich i swietnych TV, ale prym w sprzedazy od lat posiadaja telewizory w przedziale 150-300$