Opublikowano wyniki corocznej ankiety przeprowadzanej wśród producentów gier.

Organizator konferencji GDC (Game Developers Conference) opublikował wyniki ankiety przeprowadzanej co roku wśród deweloperów biorących udział w wydarzeniu. W badaniach wzięło udział 4000 twórców gier. Aż 33% z nich wybrało wirtualną rzeczywistość jako platformę, którą w tym momencie są najbardziej zainteresowani.

Największą popularnością cieszą się w tym roku PC-ty (59%), konsola PlayStation 4 (39%) oraz Nintendo Switch (36%). Gogle VR okazały się z kolei bardziej popularne m.in. od smartfonów i tabletów (30%), a także konsoli Xbox One (28%) oraz okularów AR. Rozszerzoną rzeczywistość zaznaczyło 23% respondentów.

Nieco gorzej wypadły tym razem wyniki zapytania dotyczącego szansy na zadomowienie się na rynku technologii Virtual Reality. Podczas gdy w ciągu dwóch ostatnich lat w długoterminowy rozwój VR wierzyło 75% ankietowanych, tym razem odpowiedź twierdzącą zaznaczyło 72% osób.

Jeżeli chodzi o najpopularniejsze gogle VR/AR deweloperzy najczęściej wybierali HTC Vive. Zainteresowanie tworzeniem gier na ten headset wyraziło 33% ankietowanych. Kolejne miejsce przypadły goglom Oculus Rift (26%), PlayStation VR (20%), okularom Microsoft HoloLens (18%), mobilnym goglom Samsung Gear VR (11%), okularom Magic Leap (10%), goglom Daydream (9%) oraz tzw. Cardboardom (5%). Przy tym pytaniu ankieterzy mogli zaznaczyć kilka urządzeń, którymi są zainteresowani. 47% z nich oświadczyło, iż nie zamierzają tworzyć gier AR/VR.

Dostęp do pełnego raportu „GDC State of the Game Industry 2018” można uzyskać tutaj.