Jak co roku 1 kwietnia to dzień, w którym w internecie pojawia się mnóstwo „niusów” nie mających z prawdą zbyt wiele wspólnego.  Tegorocznych prima aprilis nie ominął również branży związanej z technologiami wirtualnej rzeczywistości.

PlayStation Flow – Podwodne gogle VR

Firma PlayStation zaproponowała posiadaczom konsoli Playstation 4 przełomową technologię pozwalającą osiągnąć „głębszy” poziom interakcji. Okulary wirtualnej rzeczywistości PlayStation Flow pozwalają eksplorować podwodne obszary ulubionych gier w zupełnie nowatorski sposób. Kiedy trafimy na lokację w grze, w której główny bohater będzie pływać, wystarczy wcisnąć pauzę, założyć zestaw PlayStation Flow wraz z czujnikami ruchu, udać się do najbliższego basenu lub wanny i po prostu zanurkować. O tym, że firma Sony podeszła do żartu w sposób profesjonalny przekonacie się oglądając poniższy filmik (dostępne napisy PL).

Co ciekawe o podobnym projekcie, tyle że prawdziwym, pisaliśmy jakiś czas temu w jednym z „Przeglądów tygodnia„. Project Nautilus VR, czyli podwodne gogle wirtualnej rzeczywistości pojawiły niedawno się na Kickstarterze powodując niekłamane zdziwienie wśród osób obserwujących rynek headsetów VR. Kilka dni później zbiórka została anulowana i to wcale nie z powodu obaw o bezpieczeństwo użytkowników. Ideą projektu jest uczynienie doświadczeń podwodnych jeszcze bardziej realnymi umożliwiając użytkownikowi na korzystanie z wirtualnej rzeczywistości np. w basenie. Firma Remotte LLC odpowiedzialna za Nautilusa wycofała projekt zbiórki powołując się na „potencjalne opóźnienia dostawy jednego z podstawowych komponentów” urządzenia.

Pawculus Rift – Wirtualna rzeczywistość dla psów

Jeżeli podwodne gogle to wszystko o czym marzyliście to nadszedł czas na sprawienie przyjemność Waszym czworonożnym przyjaciołom. Pawculus Rift to projekt gogli Virtual Reality dla psów. Według twórców urządzenia „Pawculus Rift ma szansę zrewolucjonizować branżę gier dla psów, przede wszystkim dlatego, że jeszcze taka nie istnieje”. Aplikacje zaprojektowane dla urządzenia zaoferują psom wiele atrakcji takich jak wizyty w parku czy gry w przynoszenie patyka.

Snake z Nokii 3210 wkracza w XXI wiek

Studio Rewind, zajmujące się tworzeniem imersyjnych doświadczeń VR, zamieściło w internecie stronę zachęcającą do zakupu SnakeVR – „wysoce imersyjnej symulacji węża” inspirowanej klasycznym „Snejkiem” ze starych Nokii. Prace nad symulacją trwały 2 lata i zaowocowały stworzeniem zaawansowanego systemu AI naśladującego prawdziwe zachowania węży. SnakeVR wspiera modele telefonów Nokia 3210, 3310, 3410 oraz 3510.

SnakeVR