Steam odnotowuje debiut platformy Windows Mixed Reality.

Twórcy platformy Steam jak co miesiąc opublikowali wyniki ankiety przeprowadzanej regularnie wśród użytkowników platformy Steam. W zestawieniu po raz pierwszy uwzględnione zostały gogle wirtualnej rzeczywistości z serii Windows Mixed Reality, które oficjalnie zadebiutowały w październiku. Do ich posiadania przyznało się 4.35% graczy posiadających VR-owe headsety.

Liderem pod względem udziału pozostają gogle HTC Vive, aczkolwiek ich wynik zmniejszył się do 47.26%. Tuż za nimi plasuje się konsumencka wersja Oculus Rift, która w grudniu uzyskała udział w wysokości 46.14%. Ankieta uwzględnia także drugą deweloperską wersję Rifta. Oculus Rift DK2 zakończył rok z wynikiem 2.25%.

Analizując przytoczone wyniki warto zauważyć, że użytkownicy Rifta mogą kupować gry i aplikacje VR również bezpośrednio z oficjalnego sklepu dla gogli. Firma mocno promuje wybór tego rozwiązania, chociażby poprzez wypuszczanie ‚exclusivów’, czyli tytułów na wyłączność dla Oculus Store. Podobnie wygląda sytuacja z goglami Windows MR, dla których domyślnym sklepem jest Microsoft Store, niemniej „microsoftowe” headsety otrzymały niedawno eksperymentalne wsparcie dla gier obsługujących standard SteamVR. Tymczasem posiadacze HTC Vive są niejako „zmuszeni” do korzystania z platformy Steam, gdyż większości gier VR nie znajdziemy w oficjalnym sklepie Viveport.

Aktualne wyniki ankiety publikowane są co miesiąc w tym miejscu.