Coraz mniej czasu zostaje do debiutu pierwszych konsumenckich modeli gogli HTC Vive, które dzięki systemowi trackingu SteamVR Lighthouse umożliwią graczom poruszanie się w wirtualnej rzeczywistości po obszarze o powierzchni do 4,5 x 4,5 metrów. Wydaje się to całkiem sporo i więcej, niż część graczy jest w stanie uzyskać, jednak prawdziwy problem w przemieszczaniu kierowanej przez nich postaci po wirtualnym świecie stanowią ściany. Co prawda zestaw zostanie wyposażony w system ostrzegania przed zderzeniem, ale nie zmienia to faktu, że nie posuniemy się już nawet o krok dalej.

Z pomocą przychodzi niezależne studio Neat Corporation, które zaprezentowało system portali pozwalający w prosty sposób przemieszczać się na duże odległości bez konieczności pokonywania ich w rzeczywistości. Zastosowanie tego pomysłu możecie zobaczyć na przykładzie tworzonej przez nich gry Budget Cuts.

Budget Cuts powstaje póki co na HTC Vive, jednak deweloperzy myślą także o wsparciu dla Rifta i bezprzewodowego kontrolera Oculus Touch. Gra jest dopiero na wczesnym etapie produkcji i nie wiemy o niej jeszcze zbyt wiele. Zaprezentowany fragment rozrywki przywołuje pierwsze skojarzenia z tytułami takimi jak seria Portal oraz Hitman i innymi grami szpiegowskimi, jednak produkcja wydaje się cechować bardziej humorystycznym podejściem do gatunku.