EVE: Valkyrie – wieloosobowy symulator kosmiczny osadzony w uniwersum znanym z gier EVE Online i DUST 514 – będzie dołączany bezpłatnie do każdego egzemplarza konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift, które zadebiutują w ciągu pierwszych trzech miesięcy przyszłego roku.

Nadchodząca produkcja studia CCP Games pozwala na zrobienie kariery pilota kosmicznego myśliwca. Fabuła EVE: Valkyrie przeniesie nas do dalekiej przyszłości, w momencie gdy ludzkość już dawno poznała tajniki kolonizacji innych planet. Nowy Eden – galaktyka w której toczyć się będzie akcja to miejsce odseparowane od reszty ludzkości w wyniku złamania bramy ponadprzestrzennej. Wydarzenie to wymusiło na miejscowej ludności uniezależnienie się od macierzystej planety. Jednocześnie podzielili się oni na pięć konkurujących ze sobą o surowce i wpływy frakcji. EVE: Valkyrie pozwoli nam zasiąść za sterami kosmicznego myśliwca i toczyć wieloosobowe batalie z innymi graczami.

Gra pojawi się również na konsoli PlayStation 4 i goglach PlayStation VR. Poniżej możecie zobaczyć gameplay VR z rozgrywki w EVE: Valkyrie (wersja Pre-Alpha).

Gra EVE: Valkyrie nie będzie jedynym dodatkiem do pierwszej konsumenckiej edycji Oculusa. Zestaw zawierać będzie również bezprzewodowy kontroler Xbox One, który do czasu debiutu dedykowanego wirtualnej rzeczywistości kontrolera Oculus Touch, będzie musiał wystarczyć graczom do poruszania się i interakcji w wirtualnych światach.

Oculus sensor xbox

Niedawno założyciel firmy Oculus VR – Palmer Luckey – odniósł się do krytyki na temat ekskluzywności niektórych tytułów, które zmierzają na Oculusa. Palmer wyjaśnił, że gry te zostały przez Oculusa sfinansowane i wyprodukowane więc oczekiwanie ich kompatybilności z innymi platformami VR jest nieuzasadnione, tym bardziej, że zostały zaprojektowane do pracy z systemem trackingu Rifta. Szef Oculusa skomentował w ten sposób zarzuty dotyczące nowo zapowiedzianego tytułu muzycznego studia Harmonix – Rock Band VR, który będzie kolejnym ‚exclusivem’ Oculusa.

Jednakże Palmer nie zamierza blokować gier na inne platformy: „Jeśli klient kupi grę od nas, nie obchodzi mnie czy skorzysta z moda, żeby uruchomić ją gdziekolwiek indziej. (…) Oprogramowanie stworzone przez Oculus Studios (zarówno wewnętrzne zespoły Oculusa i gry tworzone na zlecenie) będą na wyłączność na platformie Oculusa, a nie na samym Rifcie.”

Brendan Iribe Palmer Luckey

Luckey chce współpracować z innymi twórcami sprzętu, ale nie kosztem własnego headsetu, a już na pewno nie w sposób, który prowadzi do szukania najniższego wspólnego mianownika. Według niego istnieje wiele modeli gogli VR, które nigdy nie powinny trafić na rynek, natomiast tych dobrych jest zaledwie garstka.

„Należy pamiętać, że wsparcie dla tych dobrych wymaga współpracy z obu stron, co jest czasami niemożliwe z przyczyn będących poza naszą kontrolą.” Twórca Oculus nie zaprzecza, że pewnego dnia tytuły sprzedawane w Oculus Store trafią na inne headsety, ale ostrzega, ze może okazać się to trudnym zadaniem.

Niestety wciąż nie wiemy nic na temat dokładnej daty premiery, daty uruchomienia zamówień przedpremierowych oraz ceny konsumenckiego Oculus Rifta, choć w tym ostatnim temacie wiadomo, że cena całego zestawu prawdopodobnie przekroczy 350 dolarów. Wszystko wskazuje na to, że Oculus będzie pierwszym sklepowym urządzeniem bowiem premiera ich największego konkurenta – gogli HTC Vive – została dwa dni temu opóźniona i przesunięta z przełomu 2015/16 na kwiecień 2016 roku.

  • Noir

    To bardzo fajnie. Chociaż ja bym im sugerował sprzedaż bez pada od xo, bo to delikatnie zawyża koszt, a podejrzewam, że większość graczy kupująca taki sprzęt ma co najmniej pada x360. Mi to tam odpowiada, co prawda mam pada x360 i planowałem w przyszłości kupić pada od xo, więc super się składa.