Oculus Rift VR

Amerykańska firma analityczna Greenlight VR opublikowała raport dotyczący świadomości obywateli Wielkiej Brytanii w kwestii technologii Virtual Reality. Ponad 1000 respondentów odpowiedziało na pytania na temat zainteresowania zakupem gogli VR, testowanych urządzeń oraz obaw dotyczących upowszechnienia się wirtualnej rzeczywistości.

Według raportu Greenlight VR – UK Consumer Report: January 2016 jedynie 8% ankietowanych przyznało się do posiadania sporej wiedzy na temat rozwoju technologii VR, natomiast 23% nigdy o niej słyszało. Z kolei 77% respondentów jest świadomych lub chociażby słyszało o wirtualnej rzeczywistości.

Jak można się spodziewać największe rozeznanie w temacie ma młode pokolenie. Aż 48% osób w wieku od 10 do 17 lat twierdzi, że jest zaznajomiona z ostatnimi wydarzeniami w branży VR. 71% ankietowanych w tym wieku planuje zakupić gogle wirtualnej rzeczywistości lub poprosić o to rodziców. 25% ma w planach wydać na headset własne pieniądze.

Wśród producentów sprzętu największą popularnością cieszą się gogle PlayStation VR (do nie tak dawna znane jako Project Morpheus). 41% respondentów słyszało o headsecie Sony lub go testowało. Gogle Oculus Rift i Samsung Gear VR w tej ankiecie zdobyły 35%. Na kolejnych miejscach uplasowały się Google Cardboard (28%) oraz HTC Vive (25%).

Wśród rodziców 25% z nich wyraziło obawy odnośnie potencjalnych niekorzystnych skutków zdrowotnych, kosztów gogli oraz codziennej użyteczności urządzenia dla ich dziecka. Wśród zagrożeń wymieniano również obawy o antyspołeczne zachowania, tracenie poczucia czasu, uzależnienie oraz poczucie izolacji i odcięcia się od rzeczywistości.

Firma Greenlight VR wraz z niemiecką firmą SALT AND PEPPER opublikowała w ubiegłym roku pierwszy w swoim rodzaju przegląd firm zajmujących się wirtualną rzeczywistością w Europie. W zestawieniu, które obejmuje takie kategorie jak gogle VR, gry, kinematografia VR, zastosowania przemysłowe czy media, znalazło się także miejsce dla wielu polskich firm zaangażowanych w technologię Virtual Reality.

Więcej: EUROPEAN VIRTUAL REALITY ECOSYSTEM MAP 2015