Nie chcesz wchodzić do wirtualnej rzeczywistości? Przenieś wirtualną rzeczywistość do swojego pokoju. Już niedługo będzie to możliwe przy użyciu Immersis firmy Catopsys. Projekt niedawno wystartował na Kickstarterze i już zebrał prawie całą założoną sumę (100,000$). Firma chce dostarczyć klientom wirtualną przestrzeń bez konieczności zakładania gogli.

Immersis zmienia pomieszczenie w środowisko gry lub filmu, podobnie do projektu Microsoftu – RoomAlive, o którym pisaliśmy na łamach vrH jakiś czas temu w tym miejscu. Jednak są zasadnicze różnice. Immersis działa dzięki połączeniu PC z projektorem wyświetlając grę lub film na ścianach pomieszczenia, w którym się znajduje. Obraz, który pierwotnie był przeznaczony do oglądania na monitorze lub telewizorze, odpowiednio dopasowany do pokoju, zostaje pokazany w 180 stopniach szerokości. W ten sposób można też wyświetlać obraz w 3D.

Twórcy urządzenia gwarantują dobrą widoczność wyświetlanego obrazu na każdej powierzchni. Wszystko to jest możliwe dzięki specjalnemu systemowi soczewek w projektorze.Co więcej Immersis można zsynchronizować z pecetem lub tabletem na zasadzie rozszerzenia ekranu. Obraz na ścianach pokoju ukazuje się bez zniekształceń, co jest możliwe dzięki dopasowaniu go do kształtu pomieszczenia. Takie dopasowanie będzie się odbywać na dwa sposoby: pierwszy poprzez automatyczną kalibrację urządzenia, które samo pomierzy kształt i wielkość pokoju, drugi sposób to import modelu wnętrza przygotowany w programie do tworzenia grafiki 3D takim jak 3DS Max, Maya, Blender czy nawet SketchUp.

Taki rodzaj wirtualnej immersji ma swoje plusy. Gdy obraz zajmuje cały pokój nasi przyjaciele łatwo mogą z nami „wejść” w wirtualny świat. Na bieżąco widzą co się dzieje i mogą przyglądać się naszym poczynaniom siedząc na przykład na wygodnej kanapie. Inaczej jest w przypadku gogli VR, gdy po ich założeniu eksplorujemy wirtualny świat sami.

Immersis2

Pierwsze egzemplarze Immersis zamówione poprzez Kickstartera mają zostać dostarczone pod koniec 2015 roku.