Powstają ekrany dla gogli Virtual Reality o bardzo wysokiej gęstości pikseli.

Japan Display Inc., firma założona z inicjatywy Sony, Hitachi oraz Toshiby, poinformowała o stworzeniu 3,25-calowego wyświetlacza TFT LCD (LTPS) przeznaczonego do gogli wirtualnej rzeczywistości o gęstości pikseli 1001 ppi. Ponadto posiada on rozdzielczość 2160×2432 px i pracuje z częstotliwością 120Hz. Według JDI podmioty zainteresowane wykorzystaniem ekranów w swoich urządzeniach będą mogły je nabyć przed końcem marca przyszłego roku. Model przedprodukcyjny zostanie pokazany pod koniec maja podczas targów SID Display Week w Los Angeles.

Wysoka ilość pikseli przypadająca na cal wyświetlacza ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia efektu SDE (screen-door effect) w VR-owych headsetach. Zwiększenie gęstości może wypłynąć także na zmniejszenie rozmiaru i wagi urządzenia. Obecnie wykorzystywane w PlayStation VR ekrany charakteryzują się wartością ppi na poziomie 386 i choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone istnieje duża szansa, że zapowiedziane przez JDI rozwiązanie może znaleźć się w kolejnym, nieogłoszonym jeszcze modelu konsolowych gogli Sony.

Jeszcze ciekawiej, przynajmniej na papierze, prezentuje się rozwiązanie tajwańskiej firmy INT, która opracowała z myślą o wirtualnej rzeczywistości wyświetlacz AMOLED o gęstości 2228 ppi. Więcej szczegółów na jego temat zostanie ujawnione podobnie jak w przypadku ekranu od Japan Display podczas SID Display Week.

Na tę chwilę liderami rynku pod względem gęstości pikseli są gogle Samsung Odyssey (Windows MR) oraz HTC Vive Pro. Oba urządzenia korzystają z wyświetlaczy wyprodukowanych przez Samsunga o gęstości 615 ppi. Dla porównania dwa najpopularniejsze na rynku headsety współpracujące z PC mogą pochwalić się ilością około 450 pikseli na cal.