We wrześniu ubiegłego roku Palmer Luckey ogłosił w trakcie konferencji Oculus Connect 2 wsparcie gogli Oculus Rift i Samsung Gear VR dla gry Minecraft VR. Wygląda na to, że jest duża szansa na port jednej z najpopularniejszych gier na świecie również na platformę SteamVR (HTC Vive).

Pracownik firmy Mojang – Tommaso Checchi – odpowiedział na pytanie jednego z użytkowników Reddita na temat możliwego wsparcia Minecraft VR dla gogli HTC Vive twierdząco. Niemniej jednak w tym momencie jego zespół skupia się na dopracowaniu gry na platformę Oculusa.

W 2014 roku głośnym echem odbiła się wypowiedź twórcy voxelowego świata. Markus ‘Notch’ Persson gdy tylko dowiedział się o planach przejęcia firmy Oculus VR przez Facebook, anulował prace nad wprowadzeniem trybu VR do Minecrafta.

Sytuacja odmieniła się kilka miesięcy później, w momencie gdy firma Notch’a (Mojang) została kupiona przez zaprzyjaźniony z Oculusem Microsoft, ale nie zanosiło się jeszcze na powrót do wcześniejszego planu. W międzyczasie powstała fanowska modyfikacja MinecRift, dodająca do gry wsparcie dla deweloperskiej wersji gogli Oculus Rift (DK), a Microsoft zapowiedział specjalną wersję gry na swoje holograficzne okulary Hololens (więcej na ten temat).

microsoft hololens3

Podczas konferencji GDC 2016, która rozpocznie się już w najbliższy poniedziałek, Oculus VR planuje pokazać pierwsze materiały z wersji Minecrafta tworzonej na mobilne gogle Samsung Gear VR.

W tej chwili nie znamy daty premiery Minecraft VR na żadną z platform, jednakże gra powinna zadebiutować jeszcze w tym roku. Więcej informacji na ten temat powinniśmy usłyszeć w przyszłym tygodniu.