Już dziś rozpoczyna się druga edycja konferencji Oculus Connect dedykowanej deweloperom tworzącym gry i oprogramowanie dla gogli Oculus Rift i Gear VR. Tegoroczna impreza organizowana przez Oculus VR odbędzie się w dniach 23-25 września 2015 w Hollywood.

Oculus Connect 2

Zanim odpowiemy na tytułowe pytanie warto zaznaczyć czego nie powinniśmy się spodziewać, a więc na pewno rozpoczęcia przyjmowania zapisów na konsumencką wersję Oculusa. Informację tą ogłosił założyciel Oculus VR – Palmer Luckey – na reddicie.

„Nie będziemy uruchamiali przedsprzedaży podczas imprezy, więc nie męczcie klawisza F5 podczas oglądania keynote. Przeważnie nie wygłaszam tego typu oświadczeń, zwłaszcza, że nie jest to żadna zmiana planu (publicznie mówiłem o tym kilku mediom podczas E3 i Gamescom), ale chcę się upewnić, aby nikt nie był rozczarowany lub zaskoczony.

‚Connect’ jest przede wszystkim dla deweloperów, potem dla entuzjastów, a na końcu dla naszych klientów. Będzie kilka zapowiedzi, ale wszystkie w kontekście ważnym dla deweloperów i rosnącego ekosystemu VR. Ogłosimy kilka naprawdę fajnych rzeczy.” – napisał w oświadczeniu twórca Oculus Rift.

Co wiemy na pewno?

Na pewno odbędzie się szereg wystąpień kierownictwa firmy Oculus VR. Swoje keynote zapowiedzieli m.in. Brendan Iribe, Michael Abrash, John Carmack, Jason Rubin, a także Saschka Unseld i Max Planck z Oculus Story Studio (sekcja filmowa Oculusa). Na scenie pojawią się także przedstawiciele Epic Games, Unity, Kite & Lighting (Senza Peso), Felix & Paul, Jaunt VR, Owlchemy Labs i innych firm związanych z technologiami wirtualnej rzeczywistości.

John Carmack
John Carmack

Nie zabraknie również warsztatów obejmujących tematy takie jak: Game Design, Streaming VR Video, 3D Audio, interaktywna muzyka dla VR czy programowanie. W sumie odbędzie się 30 paneli, podczas których jak obiecują organizatorzy, deweloperzy dowiedzą się wszystkiego czego potrzebują na temat sklepowych wersji gogli Oculus Rift i Samsung Gear VR.

„Wstrzymajcie się z zakupem nowego telefonu do Oculus Connect 2”

Powyższy słowa należą do legendarnego twórcy gier, a obecnie osoby odpowiadającej w Oculus VR za prace nad mobilnymi goglami Gear VR – Johna Carmacka. Programista zaapelował do miłośników technologii Virtual Reality, aby wstrzymali się z zakupem nowego telefonu do wrześniowej konferencji Oculus Connect 2. W sierpniu współtwórca Gear VR – firma Samsung – zorganizowała konferencję „Unpacked”, podczas której zaprezentowano nowe modele smartfonów. Wśród nich znalazł się Galaxy Note 5, następca Note 4, na którym oparta została pierwsza wersja mobilnych gogli VR. Pewne zdziwienie i wiele spekulacji wzbudził wówczas fakt, iż podczas pokazu nie wspomniano nic na temat premiery planowanej jeszcze tej jesieni finalnej wersji Samsung Gear VR, przypuszczalnie mającej działać właśnie ze wspomnianym Note 5.

Według pojawiających się w sieci spekulacji, konsumencki Gear VR może być urządzeniem samodzielnym, niewymagającym do działania smartfona. Zagadka powinna wyjaśnić się w ciągu najbliższych trzech dni.

Gry VR

Organizatorzy zaprezentują podczas Oculus Connect 2 pełny zestaw gier, które zapowiedzieli na premierę swoich gogli. Wśród nich na pewno znajdą się: Edge of Nowhere, Chronos, VR Sports Challenge, Lucky’s Tale, EVE: Valkyrie, Esper, Damaged Core oraz AirMechVR, które będą grywalne w trakcie konferencji na konsumenckim Oculusie. Uczestnicy OC2 będą mieli również okazje zobaczyć film VR ‚Henry‚ stworzony przez Oculus Story Studio.

Oculus Connect 1

Poprzednia konferencja, w której uczestniczyło blisko 1000 deweloperów, okazała się dla organizatorów sporym sukcesem. Podczas niej ujawniono prototyp – „Crescent Bay” – na podstawie którego powstaje konsumencka wersja gogli Oculus Rift. Duże zainteresowanie wywołały również przemówienia szefów Oculusa – Brendana Iribe oraz Johna Carmacka, a także panel poświęcony przyszłości wirtualnej rzeczywistości, w którym wziął udział sam założyciel firmy Oculus VR – Palmer Luckey. Ponadto zorganizowano warsztaty przeznaczone dla deweloperów, którzy planują tworzyć gry i oprogramowanie dla wirtualnej rzeczywistości

Oficjalna strona Oculus Connect 2