Świetna wiadomość dla wszystkich fanów basketu i najlepszej koszykarskiej ligi na świecie. Podczas zeszłotygodniowych targów CES, Samsung ogłosił podpisanie współpracy z kilkoma firmami m.in. Skybound Entertainment (twórcy serialu The Walking Dead) czy Red Bull, które dostarczą materiały 360º dla serwisu Milk VR, będącego oficjalną aplikacją wideo dla gogli Gear VR. Wśród nich jest także National Basketball Association, czyli popularna liga NBA, która stworzy własne materiały dla posiadaczy mobilnych wirtualnych gogli Samsunga.

Możliwość obejrzenia meczu ulubionej drużyny z pierwszego rzędu zarezerwowana jest jedynie dla nielicznych. NBA chce dzięki goglom VR udostępnić taką opcję fanom koszykówki na całym świecie, a nawet pójść krok dalej pozwalając na obserwowanie meczu z zupełnie nowej perspektywy. Zaczniemy siedząc pośrodku boiska przyglądając się rozgrzewkom obu drużyn. W czasie przerw na żądanie staniemy w kółku wraz z zawodnikami i z najbliższej odległości posłuchamy uwag trenera na temat gry zespołu. Jeżeli perspektywa miejsca w pierwszym rzędzie nie będzie nam z jakiś względów odpowiadać zawsze będzie można przenieść się w inne miejsce np. tuż obok komentatorów telewizyjnych lub przy stoliku sędziowskim.

NBA pracuje także nad bardziej dynamicznym sposobem prezentacji wydarzeń na parkiecie, umożliwiającym widzowi podążanie za akcją i pokazanie poszczególnych faz gry z różnych perspektyw, np. znad kosza. W dalszej przyszłości planowane jest dodanie elementów społecznościowych, przede wszystkim możliwości wspólnego oglądania meczu ze znajomymi, którzy byliby wirtualnymi awatarami siedzącymi obok nas. Na razie są to jedynie dalsze plany i bez ujawniania konkretnych dat. Wiadomo natomiast, że już od lutego w usłudze Milk VR dla gogli Samsung Gear VR będą pojawiać się cyklicznie materiały filmowe 360º od NBA.

Samsung podpisał umowy partnerskie również z dwoma innymi firmami związanymi ze sportem. W serwisie Milk VR wkrótce mają pojawić się materiały wyprodukowane przez Red Bull oraz Mountain Dew – marki kojarzone ze sportami ekstremalnymi.

***

WWE także zainteresowana „Virtual Reality”

wwe logo

Nie tylko NBA doceniła szybki rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości. Także inna popularna amerykańska organizacja – World Wrestling Entertainment (WWE) – od jakiegoś czasu testuje rozwiązania „Virtual Reality” do prezentacji produkowanych przez siebie treści. Najbardziej znana organizacja wrestlingowa na świecie planuje w przyszłości podążyć podobną drogą jak NBA i zaprezentować fanom amerykańskich zapasów zupełnie nowe możliwości uczestniczenia w sportowym show. Przedstawiciele firmy podkreślają, że w chwili obecnej są na bardzo wczesnym etapie prac i nie wiedzą jak dokładnie taka usługa mogłaby wyglądać. Na przeszkodzie stoją również wciąż wysokie koszty profesjonalnej realizacji tego typu materiałów. Niewykluczone, że w przyszłości wirtualne treści od WWE także trafią na platformę Milk VR.

Gogle wirtualnej rzeczywistości Gear VR dostępne są w sprzedaży obecnie jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych jako „Innovator Edition” i powstały w efekcie współpracy firm Samsung i Oculus VR. Urządzenie przeznaczone jest dla entuzjastów „Virtual Reality”, którzy mają okazję stać się posiadaczami pierwszego tego typu urządzenia stworzonego do współpracy ze smartfonem. Gogle w najtańszej wersji (bez bezprzewodowego kontrolera) kosztują obecnie 199,99$. Do uruchomienia Gear VR potrzebny jest smartfon Samsung Galaxy Note 4. Twórcy zapowiedzieli, że już w najbliższych miesiącach Samsung Gear VR powinien pojawić się w sprzedaży także w innych krajach poza USA.