KFC w tym roku rozpocznie VR-owe szkolenia dla swoich pracowników.

Zaczyna pojawiać się coraz więcej firm wykorzystujących technologię Virtual Reality w szkoleniu swoich pracowników. Niedawno pisaliśmy o kurierskiej firmie UPS, która przy pomocy gogli VR uczy kierowców technik bezpiecznej jazdy. Teraz przyszedł czas na sieć restauracji KFC.

Firma ujawniła aplikację o nazwie „The Hard Way: A Virtual Reality Training Experience”. Doświadczenie jest w rzeczywistości minigrą VR w stylu „Escape room” przenoszącą gracza do zamkniętego pomieszczenia. Aby się z niego wydostać pracownik, będzie musiał nauczyć się procesu przyrządzania flagowej potrafy z kurczaka od momentu sprawdzenia jakości składników, po obtoczenie w panierce i usmażenie. Proces szkolenia nadzorować będzie Harland Sanders – nieżyjący już założyciel amerykańskiej sieci fast foodów.

Poniżej możecie obejrzeć zwiastun tej niecodziennej produkcji.

Tak z kolei wygląda gameplay „The Hard Way: A Virtual Reality Training Experience”. Doświadczenie można ukończyć w około 10 minut, podczas gdy szkolenie w formie tradycyjnej zajmuje 25 minut.

Na razie szkolenia mają odbywać się wyłącznie na teranie Stanów Zjednoczonych. W tym celu wykorzystane zostaną gogle Oculus Rift.