Do sprzedaży trafiła deweloperska wersja okularów Magic Leap.

Firma Magic Leap wprowadziła do sprzedaży wersję okularów rozszerzonej rzeczywistości Magic Leap One dedykowaną deweloperom. Urządzenie wycenione zostało na 2295 dolarów, niemniej jego wysyłka realizowana jest obecnie wyłącznie na terenie USA.

W skład zestawu Magic Leap One Creator Edition wchodzi headset o nazwie Lightwear, dedykowany kontroler ruchowy posiadający 6 stopni swobody oraz przenośny komputer Lightpack o wydajności zbliżonej do laptopa, który podłączany jest do okularów przy pomocy dwóch kabli.

Przy okazji premiery poznaliśmy kilka nieujawnionych dotychczas parametrów technicznych urządzenia, w tym: 3-godzinny czas pracy na baterii, 8 GB pamięci RAM i 128 GB miejsca na dysku. Niestety wciąż nie poznaliśmy kluczowych parametrów takich jak rozdzielczość obrazu i pole widzenia.

Projekt utrzymywany był w tajemnicy od 2014 roku, kiedy to pierwszy raz pojawiły się doniesienia na jego temat. Do końca 2017 roku wiedzieliśmy jedynie, że będzie to urządzenie, które stanie w szranki z Microsoft Hololens – najpopularniejszymi obecnie okularami AR na rynku.

Przez cały ten czas odpowiedzialny za produkt start-up zdołał pozyskać ponad 2,3 miliardów dolarów. W AR-owe okulary zainwestowało m.in. Google, chiński sklep internetowy Alibaba, koncern wydawniczy Axel Springer, a nawet państwowy fundusz inwestycyjny Arabii Saudyjskiej.

Data premiery wersji konsumenckiej okularów wciąż owiana jest tajemnicą.