Dwa tygodnie temu firma Meta przeprowadziła podczas TED 2016 imponującą prezentację drugiej wersji swoich okularów rozszerzonej rzeczywistości zwanych Meta 2. Urządzenie jest już dostępne w przedsprzedaży. Co więcej, cenowo bije podobny projekt holograficznych okularów HoloLens firmy Microsoft.

Producenci headsetu uruchomili dziś sprzedaż przedpremierową Meta 2 wyceniając urządzenie na 949 dolarów. Przy okazji poznaliśmy parametry techniczne sprzętu. Okulary wyświetlają obraz w rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, posiadając przy tym 90-stopniowe pole widzenia. Meta 2 wyposażono w przednią kamerę (720p), czujniki odpowiedzialne za śledzenie ruchu i pozycji głowy, a także cztery głośniczki.

Porównując urządzenie do Hololens, które wyceniono na 3000 dolarów, jest sporo taniej. Holograficzne okulary Microsoftu są mimo wszystko samodzielną jednostką i w przeciwieństwie do Meta 2 nie wymagają podłączenia do PC-ta. Podobnie jak konkurencja okulary Meta 2 działają na zasadzie nakładania cyfrowych elementów na rzeczywisty obraz widziany w naturalny sposób przez użytkownika headsetu. Różnica jest jeśli chodzi o ostateczny efekt, który możemy uzyskać. I to na korzyść Mety.

Robert Scoble, znany bloger, futurysta i autorytet w świecie nowoczesnych technologii, określił okulary Meta 2 najważniejszym wynalazkiem od czasu powstania Macintosha. Scoble dostrzegł m.in. znacznie większy zasięg pola widzenia, niż w konkurencyjnym projekcie Microsoft Hololens. Podobnie jak on myśli wiele innych wpływowych osób, które miały okazję przetestować urządzenie. Można także spotkać się z opiniami sugerującymi, że Meta 2 może być tym dla rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality), czym pierwszy ‚dev-kit’ Oculusa (DK1) był dla rozwoju Virtual Reality.

Meta 2 AR

Czy te opinie się potwierdzą przekonamy się w trzecim kwartale tego roku, gdy zamówienia przedpremierowe zostaną zrealizowane. Zainteresowanych zakupem okularów odsyłamy na oficjalną stronę firmy Meta. Ilość dostępnych egzemplarzy jest ograniczona.