Interesujące wieści docierają od twórców holograficznych okularów Microsoft Hololens. Amerykański gigant informatyczny zdecydował się rozwiązać umowę z 60 pracownikami z Izraela odpowiedzialnymi za pracę nad urządzeniem. W zamian projektem zajmie się na miejscu oddział amerykańskich inżynierów. Inną ciekawostką jest podpisanie współpracy z twórcami popularnego oprogramowania CAD/CAM – firmą Autodesk.

Prace nad projektem przerwano po 2,5 roku jednak nie powinno to znacząco wpłynąć na jego dalsze losy bowiem szefostwo Microsoftu niedawno wyraziło duże zadowolenie z powodu ilości preorderów złożonych na deweloperską wersję Hololens. Przypomnijmy, że firma wyceniła ‚Devkit’ na 3000 dolarów, a urządzenie ma trafić do pierwszych, wyselekcjonowanych odbiorców już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Firma dokłada dużych starań, aby okulary otrzymały jedynie te osoby, które planują aktywnie działać w kwestii oprogramowania dla Hololens.

Scott Erickson, dyrektor do spraw projektu Hololens powiedział w wywiadzie udzielonym serwisowi The Verge, iż zainteresowanie urządzeniem jest na tyle duże, że telefony w tej sprawie nie przestają dzwonić. Erickson nie chciał ujawniać większych szczegółów, jednak zapewnił, że firma bacznie przygląda się zgłoszeniom, sprawdzając czy urządzenia trafią do prawdziwych deweloperów.

Microsoft Hololens

Tymczasem Microsoft podpisał kolejną umowę partnerską, tym razem z firmą Autodesk zajmującą się tworzeniem oprogramowania przeznaczonego dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Celem współpracy będzie integracja programu Autodesk Fusion 360 z okularami i opracowywanie rozwiązań, które mogłyby zmienić sposób pracy wszelkiego rodzaju projektantów, inżynierów czy mechaników. Połączenie profesjonalnego oprogramowania Autodesk z możliwościami mieszanej rzeczywistości (AR/VR) ma ułatwić i przyśpieszyć pracę specjalistów, którzy otrzymają narzędzie pozwalające w intuicyjny sposób wizualizować projekty w trzech wymiarach w dowolnym otoczeniu.

Okulary Hololens są tak naprawdę samodzielnym komputerem, nie wymagającym podłączenia do jednostki obliczeniowej takiej jak PC czy konsola, dlatego też zmiany w projektach będą mogły być nanoszone gdziekolwiek. Może to być dom lub biuro, a równie dobrze hala produkcyjna czy plac budowy. Holograficzna technologia ma doskonale sprawdzić się w większych zespołach oraz obniżyć koszty pracy. Podgląd na to co już za parę lat może być standardem w każdym biurze projektowym, Microsoft zademonstrował na kolejnym materiale filmowym.

Wśród innych pomysłów, nad którymi pracują twórcy Hololens jest możliwość przesyłania obrazu z konsoli Xbox One bezpośrednio na okulary. Jeden z pracowników Microsoftu opublikował nagranie przedstawiające rozgrywkę w Halo 5: Guardians, uruchomioną w tradycyjny sposób na konsoli i jednocześnie w postaci holograficznego TV widocznego przez okulary.

Nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzone czy ta funkcja będzie dostępna dla właścicieli urządzenia, jednak byłoby to oczywistą konsekwencją, tym bardziej, że konsumencka wersja gogli VR Oculus Rift posiadać będzie możliwość streamowania i grania w gry z Xbox One na headsecie (funkcja będzie działać na zasadzie wirtualnego kina, w którym będzie można uruchomić wszystkie gry z Xbox One).