Na Kickstarterze trwa zbiórka funduszy na produkcję platformówki MushroomBallVR, która powstaje z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift oraz wielokierunkowej bieżni VR Virtuix Omni.

MushroomBallVR to projekt brytyjskiego studia Vitruvius VR. Tworzona przez nich gra będzie platformówką z perspektywą widoku trzeciej osoby. Gracz porusza się po wirtualnym świecie wewnątrz przezroczystej kuli, a jego celem jak to zwykle bywa w tego typu produkcjach jest zbieranie monet i grzybów. Tym co wyróżnia MushroomBall jest wsparcie dla gogli VR Oculusa oraz bieżni dla gier wirtualnej rzeczywistości Virtuix Omni pozwalającej przemieszczać się po cyfrowym świecie.

Gra zaoferuje trzy tryby rozgrywki: Race, Explore oraz Multiplayer. Pierwszy z nich polega na jak najszybszym pokonaniu planszy, przy jednoczesnym zbieraniu posiadających różne właściwości grzybków. Zmieniają one parametry prowadzonej przez nas postaci powodując przyśpieszenie lub zwolnienie szybkości ruchu, zmianę rozmiaru oraz sprawiają, że bohater zdobywa umiejętność latania. W trybie Explore zadanie polega na szukaniu stron magicznej książki, które pomogą ochronić grzybowe królestwo. Z kolei tryb wieloosobowy zaoferuje różne mini-gry i wyzwania, w których gracze zmierzą się przeciwko sobie.

W MushroomBall znajdzie się również sklep pozwalający wymienić zebrane monety na różnego rodzaju mikstury umożliwiające m.in. latanie, zatrzymywanie czasu, nieśmiertelność czy oznaczanie miejsc, do których wrócimy gdy nasza postać zginie.

Twórcy gry, aby zrealizować swoje cele potrzebują 10 tysięcy dolarów kanadyjskich. Premierę zaplanowano na kwiecień 2016.

Posiadacze Oculusa w wersji DK2 mogą już teraz przetestować demo MushroomBallVR. Zainteresowanych odsyłamy na platformę Oculus Share.