SteamVR Desktop Theater

Valve poinformowało, że każdą grę dostępną w bibliotece platformy cyfrowej dystrybucji Steam włączymy na goglach VR. Jest jedno ale… tytuły uruchomimy w specjalnym trybie SteamVR Desktop Theater, który przeniesie obraz z gry na wielki wirtualny ekran.

„SteamVR Desktop Theater Mode”, który jest obecnie w fazie wczesnej bety, zostanie pokazany publicznie po raz pierwszy w przyszłym tygodniu, w trakcie konferencji GDC 2016. Nowy tryb pozwoli graczom uruchomić każdą grę nieprojektowaną z myślą o wirtualnej rzeczywistości na goglach VR w wirtualnym pokoju wyposażonym w wielki panoramiczny telewizor. Valve twierdzi, że w przyszłości poza HTC Vive, możemy liczyć na wsparcie innych headsetów, prawdopodobnie także konsumenckiej wersji Oculus Rift.

Niedawno opublikowane zostało wideo przedstawiające obsługę SteamVR przy pomocy gogli i kontrolerów VR. Możemy na nim zobaczyć jak w praktyce odbywa się obsługa odpowiednika cyfrowego sklepu Steam w wirtualnej rzeczywistości, a także w jak płynny sposób możemy przełączać się pomiędzy różnymi grami dostępnymi w bibliotece.

W trakcie prezentacji możemy zobaczyć także konfigurację ustawień platformy, takich jak system ostrzegania przed kolizją (tzw. Chaperone tracking system), kolor tła czy zmiana tapety 360 VR, a także przeglądanie stron internetowych poprzez wbudowaną w SteamVR przeglądarkę www.

Valve od dłuższego czasu przygotowuje się na nadejście pierwszych konsumenckich wersji najbardziej wyczekiwanych gogli VR (Oculus Rift i HTC Vive). W lutym firma wprowadziła lepsze oznaczenia gier VR na Steamie. Nowe usprawnienia na platformie bardziej precyzyjnie określą, czego gracze mogą spodziewać się po danej grze wirtualnej rzeczywistości. Nowe oznaczenia można zobaczyć tutaj. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.