Doświadczenie wirtualnej rzeczywistości Star Wars: Trials on Tatooine zostało zapowiedziane podczas GDC 2016 na gogle HTC Vive. Za realizację projektu odpowiada należące do Disneya studio ILMxLab, które nazywa go „eksperymentem typu room-scale w świecie Gwiezdnych wojen”.

Trailer doświadczenia został przypadkowo opublikowany już tydzień temu jednak dopiero podczas konferencji GDC obyła się jego oficjalna prezentacja. Przedstawia on lądowanie Sokoła Millenium na jednej z planet należących do uniwersum Star Wars. Na materiale promocyjnym możemy także zobaczyć statek imperialny oraz szturmowców. Na koniec krótkiej prezentacji widzimy R2D2, od którego otrzymujemy miecz świetlny.

Star Wars: Trials on Tatooine raczej nie będzie pełnoprawną grą, a bardziej demem technologicznym prezentującym możliwości wirtualnej rzeczywistości i należącego do SteamVR systemu śledzenia ruchów użytkownika typu „room-scale” – Lighthouse. Technologia sprzedawana razem z goglami HTC Vive umożliwi bezpieczne poruszanie się po określonym obszarze pokoju z headsetem VR na głowie. W około 10-minutowej mini-grze zadaniem użytkownika gogli będzie złapanie miecza świetlnego i odbijanie pocisków wystrzeliwanych przez szturmowców.

Za prace nad Star Wars: Trials on Tatooine odpowiada studio Industrial Light & Magic Experience Lab (ILMxLAB), będące częścią Lucasfilm. Grupa, która pracowała nad efektami specjalnymi dla Gwiezdnych wojen, od jakiegoś czasu opracowuje doświadczenia przeznaczone zarówno dla wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości i próbuje przenieść słynne uniwersum na kolejny poziom interaktywnej rozrywki. Poniżej materiały, na których możecie zobaczyć migawki z prac studia, którego właścicielem jest Disney.

To nie jedyny tytuł osadzony w uniwersum Gwiezdnych wojen powstający na headsety VR. Podczas GDC 2016 swoją konferencję prasową przeprowadziła firma Sony, która zapowiedziała doświadczenie „Star Wars Battlefront VR ” dla gogli PlayStation VR. Tytuł powstaje w kooperacji Lucasfilm, DICE oraz Electronic Arts i będzie exclusivem PSVR. Jego twórcy określają nową produkcję jako „filmowe doświadczenie growe” oparte na ubiegłorocznym hicie o tym samym tytule.