wentylator wirtualnej rzeczywistości

Mimo iż do oficjalnej premiery okularów VR pozostało jeszcze trochę czasu, już teraz zaczynają pojawiać się pomysły na urządzenia mające na celu pogłębić uczucie immersji. Kwestią oczywistą jest to, że sam obraz i dźwięk nie są w stanie pozwolić nam w pełni zanurzyć się w wirtualnym świecie. A co w przypadku gdy przemierzamy skutą lodem krainę lub tropikalny las, a w pomieszczeniu w którym przebywamy panuje temperatura pokojowa? I tu właśnie swoją szansę znalazła nieznana nikomu firma Windustries, LLC.

Choć może się wydać żartem, na Kickstarterze ruszył projekt wentylatora wirtualnej rzeczywistości. Idea jest prosta: programiści implementują  w grze warunki pogodowe, które poprzez interfejs USB, odbiera wentylator VR. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko prawidłowe skierowanie urządzenia w stronę gracza. Wyobraźmy sobie Metropolis, fikcyjne miasto znane z komiksów o Supermanie, lecimy pomiędzy drapaczami chmur, ze słuchawek wydobywa się dźwięk porywistego wiatru a na twarzy czujemy silny podmuch zimnego powietrza. Przyznacie, że to intrygująca koncepcja?

Superman Metropolis
Superman (mat.prom)

Wentylator wirtualnej rzeczywistości jest na razie w fazie sprawdzania koncepcji, a zbiórka na Kickstarterze ma pozwolić firmie stworzenie prototypu urządzenia. Ponadto, jak zapewniają twórcy, jeżeli jeden wentylator nie wystarczy, będzie można połączyć szeregowo kilka wentylatorów.

Zespół już teraz pracuje nad implementacją swojego oprogramowania w silnikach Unreal Engine 4 oraz Unity i planuje wypuścić swój zestaw narzędzi deweloperskich (SDK) jako projekt open source, tak aby dostęp do niego miała jak największa liczba deweloperów.

Aby otrzymać deweloperską wersję wentylatora VR (EARLY BIRD SPECIAL: PETAL DEVELOPER KIT) trzeba wesprzeć kickstarterowy projekt na kwotę 50$. Poniżej możemy obejrzeć oficjalną prezentację urządzenia.