Oculus Home, czyli oficjalny sklep dla konsumenckiego Oculusa zapowiedziany został podczas niedawnej konferencji jako platforma pozwalająca na pobieranie i uruchamianie gier VR bezpośrednio z wirtualnej rzeczywistości. Jak się okazuje będzie to jedyne miejsce, w którym odpalimy niektóre ekskluzywne tytuły dedykowane Oculusowi.

Nate Mitchell (VP of Product Oculus VR) w wywiadzie dla serwisu PC Gamer powiedział, że będzie to tak na prawdę decyzja deweloperów, gdyż będą mogli sprzedawać swoje produkty również samodzielnie. Inaczej sprawa wygląda z grami tworzonymi przez studia należące do Oculusa. W tym przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że znajdziemy je jedynie w Oculus Home.

Firma Oculus VR od dłuższego czasu współpracuje z wieloma studiami deweloperskimi, jednak do niedawnych targów E3 i poprzedzającej jej konferencji twórców Rifta znaliśmy niewiele szczegółów na ten temat. Poza EVE: Valkyrie oraz Lucky’s Tale, o których wiedzieliśmy już wcześniej, na Oculusie zagramy również m.in w RPG-a Chronos (Gunfire Games), Edge of Nowhere (Insomnaic Games), VR Sports Challenge, Esper (Coatsink) oraz AirMech VR (w tym miejscu przeczytacie więcej na temat gier, które pojawią się wraz z premierą sklepowego Oculusa). Zapowiedziano również uruchomienie programu dla niezależnych studiów deweloperskich, w ramach którego rozdysponowane zostanie 10 milionów dolarów.

Oprogramowanie Oculus Home wyglądem przypomina podobną platformę znaną z mobilnych gogli Gear VR, które powstały w wyniku współpracy pomiędzy twórcami Rifa i firmą Samsung. Oprócz podstawowych funkcji takich jak kupowanie czy zarządzenie dostępnymi aplikacjami pozwoli także na wyszukiwanie znajomych oraz wspólną rozgrywkę. Z Oculus Home korzystać będzie można również w wersji 2D, na tradycyjnych monitorach. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o polskim startupie RiftCat – innej tego typu aplikacji, z której już teraz mogą korzystać posiadacze deweloperskich wersji Oculusa.