Oculus VR Team

Oculus VR rośnie w siłę. Firma poinformowała na swoim oficjalnym blogu o powiększeniu zespołu pracującego nad goglami Oculus Rift o dwie kolejne firmy oraz specjalistę technologii motion capture – Chrisa Breglera. Transfery mają na celu pozyskanie najlepszych i najzdolniejszych ludzi w branży VR, którzy pomogą rozwiązać wyzwania stojące przed technologiami wirtualnej rzeczywistości.

Nimble VR

Pierwszą z firm jest Nimble VR (dawniej 3Gear Systems), twórcy kontrolera Nimble Sense śledzącego dłonie użytkownika i przenoszącego ich ruchy do wirtualnego środowiska. Firma w październiku rozpoczęła zbiórkę pieniędzy na Kickstarterze, na której udało się zebrać 135 tysięcy dolarów czyli ponad dwa razy więcej niż pierwotnie zakładano. Kampania została jednak anulowana tuż przed samym końcem w związku z nawiązaniem współpracy z Oculusem.

Nimble Sense jest niewielkim urządzeniem montowanym na goglach Oculus Rift. Wyposażone zostało w laser podczerwieni oraz kamerę głębi zaprojektowaną do wykrywania położenia i ruchów dłoni. O tym jak Nimble Sense spisuje się w praktyce można przekonać się oglądając poniższy materiał filmowy.

13th Lab

Ze współpracy z ekipą Oculus VR cieszą się zapewne także ludzie z 13th Lab, szwedzkiej firmy specjalizującej się w tworzeniu wydajnych i precyzyjnych systemów rekonstrukcji, które zmieniają prawdziwy świat w obiekty 3D, ułatwiając tym samym tworzenie środowisk dla wirtualnej rzeczywistości.

Technologie opracowywane przez 13th Lab pozwalają na wygodne i efektywne tworzenie realistycznych modeli 3D, wyłącznie na podstawie przechwyconych danych. Tego typu rozwiązania, przyśpieszą rozwój wirtualnej turystyki, edukacji oraz wielu innych dziedzin w których wirtualna rzeczywistość stawia w tej chwili pierwsze kroki.

Chris Bregler

To nie koniec wzmocnień „Oculus Team”. Do ekipy dołączył ekspert w dziedzinie motion capture – Chris Bregler – pracujący ostatnio przy tworzeniu efektów specjalnych dla filmów „Jeździec znikąd” oraz „W ciemność. Star Trek” nominowanych do Oscara w kategorii „Najlepsze efekty specjalne”. Bregler przez ostatnie 11 lat pracował jako profesor informatyki na Uniwersytecie Nowojorskim. Wcześniej związany był z takimi firmami jak Hewlett Packard, Disney czy Lucasfilm. Zadaniem Chrisa będzie kierowanie zespołem badawczym Oculus Research.

Oculus Rift DK2 latency tester

Zarówno Nimble VR, 13th Lab jak i Chris Bregler związali się z Oculusem w pełnowymiarowym czasie pracy co oznacza, że będą musieli porzucić prace nad dotychczas prowadzonymi projektami i w pełni skoncentrować się na tworzeniu rozwiązań dedykowanych goglom Oculus Rift.

Twórcy Oculusa nie zamierzają na tym poprzestać. W tym miejscu możecie znaleźć listę stanowisk, na które firma poszukuje pracowników.