Pimax 8K

Ujawniono nowe szczegóły związane z goglami Pimax 8K.

W styczniu chińska firma Pimax poinformowała o opóźnieniu daty premiery ciekawie zapowiadających się gogli wirtualnej rzeczywistości Pimax 8K. Na oficjalnym forum producenta headsetu pojawił się wpis, z którego możemy dowiedzieć się więcej na temat najbliższych planów.

Pimax potwierdził, iż pierwsze egzemplarze urządzenia zostaną wysłane w drugim kwartale tego roku do osób, które wsparły projekt gogli na Kickstarterze. Z kolei na początku kwietnia Chińczycy planują ukończyć prace nad modelem przedprodukcyjnym (określanym jako M1). Niedługo potem zostanie on rozesłany do niewielkiej, zamkniętej grupy zaufanych osób w celu zebrania ostatecznego „feedbacku”.

Podczas styczniowych targów CES 2018 prezentowana była piąta generacja prototypu Pimaxa 8K (V5), która nie do końca spełniła oczekiwania osób mających okazję przetestować headset. Uwagę zwracano przede wszystkim na zniekształcenia występujące na krawędziach soczewek oraz efekt mury objawiający się nierównomierną ilością światła emitowanego przez poszczególne piksele. Pomimo, iż headset korzysta ze stacji bazowych SteamVR, pojawiały się także niedogodności związane ze śledzeniem pozycyjnym urządzenia.

Te ostatnie być może uda się wyeliminować poprzez zastosowanie trackingu SteamVR 2.0, który po raz pierwszy będzie obsługiwany przez model M1.

Pimax 8K to w tej chwili obok HTC Vive Pro najbardziej wyczekiwany model gogli wirtualnej rzeczywistości. Ich twórcom w ubiegłym roku udało się uzbierać na Kickstarterze kwotę przekraczającą 4,2 miliona dolarów, bijąc tym samym rekord w kategorii projektów VR ustanowiony 5 lat wcześniej przez pierwszą deweloperską wersję gogli Oculus Rift (DK1).

Sukces chińskiej firmy wynika z wyjątkowo wysokich parametrów headsetu znacząco odbiegających od podobnych urządzeń dostępnych obecnie w sprzedaży. Pimax 8K może pochwalić się podwójnym ekranem CLPL (LED) o rozdzielczości 3840×2160 oraz soczewkami pozwalającymi na oglądanie wirtualnej rzeczywistości w 200 stopniach. Dla porównania konsumenckie wersje gogli Oculus Rift oraz HTC Vive posiadają wyświetlacze o rozdzielczości 2x 1080×1200, przy czym ich zasięg pola widzenia wynosi jednie ok. 110º.