W ramach promocji nowego polskiego serialu produkcji HBO „Pakt” została stworzona aplikacja wirtualnej rzeczywistości VR. To pierwszy tego typu przypadek w naszym kraju.

Dotychczas kampanie reklamowe wykorzystujące technologię Virtual Reality przeprowadzane były głównie za oceanem. Taką zachętę przygotowali m.in. producenci kinowych hitów takich jak: Avengers, Paranormal Activity, Terminator: Genesis, X-Men, Interstellar, animacji Jak wytresować smoka 2 czy serialu Gra o Tron.

Teraz podobne doświadczenie otrzymał polski sześcioodcinkowy thriller sensacyjny produkcji HBO „Pakt”, który kilka dni temu zadebiutował w ramówce stacji oraz w serwisie HBO GO. Aplikację oraz filmy 360° przygotowała polska firma Immersion, o której pisaliśmy m.in. przy okazji pierwszej aplikacji VR dla branży turystycznej w Europie

Jak podaje oficjalna strona HBO w Polsce „Unikatowym elementem kampanii jest aplikacja wykorzystująca technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), która przenosi użytkownika do świata inspirowanego serialem „Pakt”. Zakładając okulary Samsung Gear VR, użytkownik pojawi się w specjalnie wygenerowanej, trójwymiarowej przestrzeni i rozpocznie przygodę, która wprowadzi go w fabułę serialu w innowacyjny i niezapomniany sposób. Wirtualna rzeczywistość odtwarza atmosferę serialu, stopniowo budując napięcie i przedstawiając intrygujące fragmenty fabuły. Łącząc treści 3D z filmami nakręconymi w technologii 360°, stworzona została aplikacja promująca serial w niespotykany dotąd w Polsce sposób.”

Doświadczenie powstało na gogle Samsung Gear VR i umożliwia ich użytkownikowi wejście do redakcji serialowego dziennika „Kurier”, w którym rozgrywa się częściowo akcja serialu. W momencie wejścia jest późny wieczór, a redakcja jest pusta. Użytkownik poruszając się po biurze, odkrywa przedmioty, a wraz z nimi wskazówki uruchamiające filmy 360° inspirowane fabułą serialu. Każda odnaleziona wskazówka buduje wyłaniający się z fragmentów obraz będący jedną z tajemnic serialu.

Filmy 360° będą także dostępne na urządzeniach mobilnych, m.in. w aplikacji YouTube oraz za pośrednictwem desktopowej wersji przeglądarki Chrome, która także wspiera technologię Virtual Reality i umożliwia swobodne poruszanie się i rozglądanie wewnątrz materiału.

Aplikację będzie można przetestować w sieci Samsung Brand Store, m.in. w CH Arkadia w Warszawie, w Galerii Krakowskiej, Galerii Magnolia Park we Wrocławiu czy w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.