Nvidia GTX 980

Minęło raptem kilka miesięcy od momentu gdy twórca Oculus Rift – Palmer Luckey – przyznał, iż firma Oculus VR ściśle współpracuje z producentami sprzętu komputerowego w kwestii optymalizacji pod środowisko wirtualnej rzeczywistości. Już dziś mamy tego pierwsze efekty.

Najnowsze układy graficzne firmy NvidiaGTX 970 i GTX 980 – powstałe w oparciu o nową architekturę Maxwell, oferują szereg funkcji zaprojektowanych specjalnie w celu zwiększenia wydajności renderowania scen wyświetlanych w okularach wirtualnej rzeczywistości. Optymalizacje mają na celu zarówno zmniejszenie opóźnień jak i poprawę wierności wizualnej dla wysokiej jakości doświadczeń VR.

Według Nvidii, ich nowy zoptymalizowany procesor Maxwell może zmniejszyć opóźnienia nawet o 24ms w porównaniu do wcześniejszych generacji GPU. To duży krok w kierunku wyeliminowania dolegliwości, na które narzeka część osób korzystających z Oculus Rift DK1 i DK2 (w mniejszym stopniu). Mniejsze opóźnienia oznaczają krótszy czas, który następuję między ruchem głowy a wyświetlanym obrazem.

Nvidia opublikowała na swoim blogu listę usprawnień jakie znalazły się w nowych kartach.

  • T800

    Bardzo cieszy mnie opcja DSR. To naprawdę dobrze działa i obraz w 1080p * 4 DSR bez AA wygląda lepiej i ostrzej niż 1080p * 4 czy 8 MSAA. Do tego działa to od razu ze wszystkimi grami i nie trzeba czekać na implementację technologii. Ta opcja myślę że będzie bardzo dobra przy wersji DK2 Oculusa i może zauważalnie poprawić ostrość obrazu. Ale to wytestuję jak mi wyślą DK2 🙂