Czwarta coroczna konferencja firmy Oculus VR za nami. Zapraszamy na podsumowanie najważniejszych wydarzeń Oculus Connect 4.

Oculus Connect 4 okazała się największą z dotychczasowych konferencji organizowanych przez należącą do Facebooka firmę Oculus VR. W tegorocznej imprezie wzięło udział 2900 osób, głównie deweloperów skupionych wokół technologii wirtualnej rzeczywistości. Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych wydarzeń OC4.

Oculus Go

Mark Zuckerberg podczas keynote otwierającego konferencję Oculus Connect 4 ujawnił nowy model gogli wirtualnej rzeczywistości sygnowany logo Oculus VR. Urządzenie o nazwie Oculus Go dedykowane zostało osobom szukającym kompromisu pomiędzy możliwościami a ceną VR-owego headsetu.

Gogle Oculus Go będą całkowicie samodzielne. Oznacza to, że nie będziemy potrzebować PC-ta lub smartfona, aby je uruchomić. Urządzenie pojawi się w sprzedaży na początku 2018 roku w cenie 199 dolarów.

Przeczytaj cały artykuł: Zapowiedziano samodzielne gogle Oculus Go


Prototyp „Santa Cruz” 2.0

Podczas OC4 poznaliśmy także kolejne szczegóły nt. prototypowych gogli Oculus „Santa Cruz”, które po raz pierwszy zobaczyliśmy w trakcie ubiegłorocznej konferencji. Urządzenie podobnie jak Oculus Go będzie całkowicie samodzielne. Jednak w przeciwieństwie do Go, które śledzić będzie jedynie ruch obrotowy (3DOF) headsetu oraz dedykowanego kontrolera, Santa Cruz otrzyma tracking pozycji w sześciu stopniach swobody (6DOF).

Deweloperska wersja Santa Cruz pojawi się w przyszłym roku. Na temat wersji konsumenckiej na razie cicho.

Przeczytaj cały artykuł: Oculus pokazał postępy w pracach nad prototypem samodzielnych gogli „Santa Cruz”


Stała obniżka Oculus Rift

Firma kontynuuje ofensywę cenową i na stałe obniża cenę zestawu „Rift+Touch”. Od teraz można zakupić go w cenie 449 euro (ok. 1900 zł), czyli dokładnie takiej samej w jakiej sprzedawane były podczas wakacyjnej akcji „Rift na Lato”.

Zapowiedziano także Oculus Rift Business Bundle – biznesowy zestaw gogli Oculus Rift.

Przeczytaj cały artykuł: Oculus ogłasza stałą obniżkę ceny zestawu „Rift+Touch” do 449 euro


Nowy Oculus Home

Podczas konferencji zapowiedziano aktualizację „Rift Core 2.0”, która wprowadzi wiele nowych funkcji i możliwości do oprogramowania gogli Oculus Rift. W grudniu generalnego remontu doczeka się Oculus Home. Aplikacja startowa i zarazem oficjalny cyfrowy sklep Rifta zamieni się w aplikację społecznościową.

Przede wszystkim po nowym Home będzie można się poruszać, a sama lokacja przekształci się w wirtualny pokój, do którego będzie można zapraszać swoich znajomych. Jego przestrzeń udekorujemy różnego rodzaju meblami, grafikami, gadżetami, a nawet osiągnięciami z gier, dlatego też każde pomieszczenie będzie unikalne.

Przeczytaj cały artykuł: Oculus Home zamieni się w wirtualny pokój z funkcją ‚social VR’


Oculus Dash – nowy interfejs rodem z „Raportu mniejszości”

Oprócz zupełnej przebudowy Oculus Home twórcy Rifta zapowiedzieli nowy interfejs użytkownika zaprojektowany z myślą o kontrolerach ruchowych Oculus Touch. Oprogramowanie m.in. przeniesie do wirtualnej rzeczywistości pulpit naszego monitora.

Oculus Dash zastąpi dotychczasowe uniwersalne menu Oculus Home już w grudniu.

Przeczytaj cały artykuł: W grudniu Rift otrzyma „Oculus Dash” – nowy interfejs rodem z „Raportu mniejszości”


Oculus Venues – imprezy masowe w VR

W trakcie konferencji zapowiedziano także nową aplikację typu ‚social VR’, dzięki której weźmiemy udział w VR-owych imprezach masowych.

Oculus Venues pozwoli na oglądanie w wirtualnej rzeczywistości bezpośrednich transmisji z wydarzeń sportowych, koncertów, a także premier filmowych i telewizyjnych wraz z tysiącem innych ludzi w tym samym czasie.

Przeczytaj cały artykuł: Oculus Venues wprowadzi imprezy masowe do wirtualnej rzeczywistości


Nowe gry i aplikacje VR

Coco VR

Swoje pierwsze kroki w wirtualnej rzeczywistości postawi należący do Disnaya Pixar. Producent filmów animowanych wypuści aplikację społecznościową będącą częścią kampanii promocyjnej wchodzącej w listopadzie do kin animacji „Coco”.

Gra VR od twórców serii Titanfall

Założone przez byłych deweloperów Call of Duty studio Respawn Entertainment planuje w 2019 roku wydać swoją pierwszą grę na VR-owe gogle. Na chwilę obecną wiadomo o niej niewiele, poza tym, że będzie to „realistyczna gra wojenna”.

Echo Combat

Echo Arena – wieloosobowy tryb powiązany z kosmiczną przygodówką Lone Echo wydaną w lipcu na wyłączność gogli Oculus Rift otrzyma duże rozszerzenie o nazwie Echo Combat. Nowości pojawią się także w trybie dla jednego gracza (Lone Echo).

Przeczytaj cały artykuł: Zapowiedzi OC4: gra VR twórców Titanfall, aplikacja social VR od Pixara, rozszerzenie do Echo Arena

  • Maciej Soinski

    Oculus Connect to zawsze uczta dla entuzjasty VR, ale odniosłem wrażenie jakby odbyła się o rok za wcześnie. Generalnie większość projektów mają rozgrzebane i dopiero na OC2018 będą mieli co pokazać.