Interfejs rodem z „Raportu mniejszości” i VR-owy dom „Oculus Home” – dostępne domyślnie dla wszystkich użytkowników Rifta.

Wprowadzona w grudniu ubiegłego roku eksperymentalna wersja oprogramowania Oculus Rift znana jako „Rift Core 2.0” w końcu została udostępniona wszystkim użytkownikom gogli. Zmianie uległa większość podstawowych fundamentów, na których opiera się software urządzenia.

Rift Core 2.0 wprowadza m.in. nowy Oculus Home, czyli nasz VR-owy dom, który możemy w dużym stopniu spersonalizować. Z jego poziomu istnieje opcja obsługi cyfrowego sklepu, jednak Home posiada dużo więcej możliwości, niż dotychczasowe statyczne środowisko Oculus Store.

Dom może dekorować, np. trofeami lub pudełkami z gier VR, które posiadamy w bibliotece, czy też różnego rodzaju meblami i gadżetami. Przykładowo może to być tablica do koszykówki wraz w basketballową piłką, zestaw do mini-golfa lub oldskulowe kartridże z zakupionymi w Oculus Store grami. Te ostanie możemy włożyć do retro konsoli i w taki oto sposób uruchomić grę. Istnieje również możliwość wczytania prac stworzonych za pomocą aplikacji rzeźbiarskiej Oculus Medium, a także niestandardowych obiektów 3D importując pliki w formacie .glb (binarna wersja formatu glTF 2.0).

Oculus Home wystrajamy nie tylko dla siebie, ponieważ do wirtualnej posiadłości możemy zaprosić do 7 znajomych znajdujących się na naszej liście przyjaciół.

Inną z nowości jest Dash – nowy interfejs, który ukazuje się w momencie gdy na kontrolerze Touch wciśniemy przycisk z logo Oculusa. Może on przypominać pewne rozwiązanie, z którego korzystał bohater filmu „Raport mniejszości”. Polega to na tym, że każdy widoczny element interfejsu można dotknąć wirtualnym palcem wywołując pożądaną interakcję. W praktyce wygląda to mniej więcej jak obsługiwanie ekranu dotykowego.

Oculus Dash zastąpił dotychczasowe uniwersalne menu Oculus Home. Powstało ono na potrzeby gamepada i pilota, które były dołączane do zestawów z goglami Oculus Rift zanim w sprzedaży pojawiły się Touche. Jako, iż kontrolery ruchowe posiadają znacznie większą funkcjonalność, twórcy headsetu postanowili wykorzystać ich możliwości także i w tym przypadku.

Dash można uruchomić wszędzie i w każdym momencie. Z poziomu nowego interfejsu uzyskamy dostęp do Oculus Store, biblioteki gier, listy przyjaciół, a także wszystkich „nie VR-owych” aplikacji zainstalowanych w naszym systemie. Z nowego interfejsu da się korzystać także za pomocą gamepada, jednak sposób interakcji ograniczony jest do wskazywania punktu głową i zatwierdzania przyciskiem.

Dotychczas ze wspomnianych możliwości mogły korzystać wyłącznie osoby, które zgłosiły w ustawieniach aplikacji sklepowej akces do „kanału testów publicznych”.