Czerwcowa aktualizacja oprogramowania Oculusa wprowadza wideo 5K, a także import plików 3D do Oculus Home.

Firma Oculus VR rozpoczęła wdrażanie nowej wersji oprogramowania dla gogli Oculus Rift i Oculus Go. Jedną z nowości Rift Core 2.0, który obecnie dystrybuowany jest w wersji beta (1.26), jest implementacja nowej techniki kodowania sferycznych materiałów wideo opracowanej przez Johna Carmacka. Jak wyjaśniono na blogu Oculusa metoda ta „odblokowuje wyższy poziom jakości i wyrazistości obrazu w istniejących wysokiej jakości nagraniach 360º”. Przykładem takiego filmu jest wielokrotnie nagradzana animacja Henry.

Zmian doczekał się również Oculus Home – osobista wirtualna przestrzeń, którą każdy z użytkowników gogli może udekorować i spersonalizować do własnych potrzeb. W bibliotece obiektów 3D, która służy do tego celu, znajdziemy teraz także komputerowe monitory, telewizory oraz klasyczne automaty do gier. Na każdym z tych urządzeń możemy wyświetlić aktualny obraz z pulpitu i korzystać z nich jak z prawdziwego monitora, w tym uruchamiać nie-VR-owe gry oraz oglądać filmy 2D. Dotychczas pulpitem mogliśmy sterować jedynie poprzez wbudowany widget Oculus Desktop.

Inną z nowości jest możliwość importowania do Home własnych treści przy pomocy plików w formacie .glb (binarna wersja formatu glTF 2.0). Wrzucając pliki do folderu importu Oculus Home znajdziemy je w bibliotece obiektów 3D, skąd możemy je pobrać i umieścić wewnątrz wirtualnego domu. Wkrótce powinna pojawić się także zapowiadana opcja importu obiektów wyrzeźbionych w aplikacji Oculus Medium.