Oculus Home w przyszłym roku wzbogaci się m.in. o możliwość importu obiektów 3D wyrzeźbionych w aplikacji Oculus Medium.

W ubiegłym tygodniu producent gogli Oculus Rift opublikował wersję beta nowego oprogramowania dla urządzenia, które doczekało się gruntownej przebudowy. Headset wzbogacił się m.in. o Oculus Dash – nowy interfejs rodem z „Raportu mniejszości”, a także VR-owy dom „Oculus Home”, który możemy personalizować według własnego uznania z elementów dostępnych w bibliotece obiektów 3D.

W tym momencie musimy zadowolić się wyłącznie materiałami stworzonymi przez Oculusa, jednak jak czytamy na deweloperskim blogu Nate’a Mitchella (VP Product @ Oculus VR) w przyszłości będziemy mogli zaimportować własne modele. Bedą to np. modele powstałe przy pomocy aplikacji Oculus Medium pozwalającej w naturalny sposób kształtować, rzeźbić i malować obiekty 3D bezpośrednio w środowisku wirtualnej rzeczywistości.

Na tę chwilę dom możemy dekorować m.in. trofeami lub pudełkami z gier VR, czy też różnego rodzaju meblami i gadżetami. Obecnie jest ich niewiele, ale znajdziemy przykładowo tablicę do koszykówki wraz w basketballową piłką, zestaw do mini-golfa oraz oldskulowe kartridże z zakupionymi w Oculus Store grami. Te ostanie możemy włożyć do retro konsoli i w taki oto sposób uruchomić grę. Tego typu obiektów z czasem będzie przybywać.

Ponadto w 2018 roku do VR-owej posiadłości zaprosimy znajomych znajdujących się na naszej liście. Obecnie mogą oni wyłącznie przejść się po naszym wirtualnym domu, ale już nie zobaczą tam naszego awatara. Jednym z głównych priorytetów na przyszły rok jest umożliwienie spotkań w czasie rzeczywistym, podczas których Home będziemy mogli projektować wspólnie z przyjaciółmi.

Twórcy Oculus Rifta uruchomili niedawno specjalne forum, na którym można zgłaszać wszelkie pomysły i sugestie związane z nowościami wprowadzonych wraz z aktualizacją „Rift Core 2.0”.