Mimo ujawnienia w tym tygodniu przybliżonej daty premiery konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift, twórcy headsetu wirtualnej rzeczywistości wciąż nie podali ceny ani szczegółowych specyfikacji urządzenia. Ma to się zmienić już wkrótce, gdyż od przyszłego tygodnia Oculus VR będzie systematycznie ogłaszał kolejne informacje.

Tymczasem rąbka tajemnicy uchylił jeden z członków kierownictwa Oculus VR – Nate Mitchell. Podczas nowojorskiej imprezy TechCrunch Disrupt odmówił co prawda podania konkretnej ceny, jednak stwierdził, iż kwota jaką przyjdzie nam zapłacić będzie trochę większa niż innego produktu – tworzonych przez firmę Oculus VR we współpracy z Samsungiem mobilnych gogli Gear VR. Urządzenie, którego nowa wersja zadebiutowała wczoraj w Stanach Zjednoczonych, sprzedawane jest w cenie 199 dolarów. Mitchell wyższą cenę uzasadnił specyfikacją Rifta, na którym będą uruchamiane bardziej zaawansowane gry i aplikacje. Cena ma być jednak możliwe jak najniższa, gdyż głównym celem firmy jest spopularyzowanie wirtualnej rzeczywistości. Twórca Oculusa – Palmer Luckey – dotychczas zapewniał, że nie zapłacimy więcej niż 400 dolarów. Dla przypomnienia, obecna druga deweloperska wersja (DK2) headsetu kosztuje 350$.

Mitchell odpowiedział również na pytanie dotyczące potencjalnej możliwości uruchomienia Oculus Rift na konsoli Xbox lub Playstation. Według niego „wszystko jest możliwe”. Firma prowadzi rozmowy z wieloma podmiotami i jest gotowa rozmawiać z każdą osobą zainteresowaną wdrożeniem technologii wirtualnej rzeczywistości, stąd w przyszłości nie wyklucza takiego scenariusza. Wiadomo natomiast, że twórcy Oculusa pracują nad akcesoriami rozszerzającymi możliwości Rifta. Co konkretnie przygotowuje ekipa nie wiadomo, jednak Mitchell wspomniał o gamepadzie i innych urządzeniach wejściowych, które sprawiają, że doświadczenia VR są jeszcze bardziej interesujące. Pewną wskazówką może być dołączenie pod koniec zeszłego roku do zespołu pracującego nad Oculusem firmy Nimble VR, twórców kontrolera Nimble Sense śledzącego dłonie użytkownika i przenoszącego ich ruchy do wirtualnego środowiska. Więcej na temat współpracy pisaliśmy w tym miejscu.

Konsumencki Oculus pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Z kolei jeszcze w obecnym będziemy mieć możliwość złożenia pre-orederu na oficjalnej stronie oculus.com. Najbliższe plany przewidują obecność Oculus VR na największych targach gier komputerowych E3, które odbędą się w Los Angeles w dniach 16–19 czerwca. Tam powinniśmy poznać trzymane przez firmę w tajemnicy gry i doświadczenia VR dedykowane goglom. Do tego czasu ujawnione mają być już dane techniczne oraz cena Rifta. Tuż przed uruchomieniem procedury składania pre-orederów poznamy specyfikacje techniczne komputerów, zalecane do współpracy z urządzeniem.